"Ми знайдемо спосіб розрахуватися за придбані в лізинг тролейбуси і трамваї", - заявив 26 жовтня журналістам голова Харківської облдержадміністарції Михайло Добкін, коментуючи питання про 75-мільйонну заборгованість Харкова за транспорт. За словами губернатора, це проблема двох господарюючих суб'єктів: підприємства, яке купувало цю техніку, і підприємства, яке давало її в лізинг.

"З об'єктивних причин, які не раз оприлюднювалися, - йдеться про внесення змін до законодавства - вийшло, що ми підписували договір на одних умовах, а виконували його вже на інших. Я не знаю, чому, але було прийняте рішення, яке заборонило розраховуватися за техніку, вироблену не в Україні, грошима з державного бюджету. Щороку у нас у бізнес-плані були прописані ті гроші, які приходили у вигляді субвенцій на закупівлю рухомого складу, але ми не могли їх направляти на оплату існуючого боргу. Так само ми не могли купувати нову техніку, тому що свої кошти ми відправляли на погашення боргу", - заявив М.Добкін.

"На сьогодні я не бачу жодних проблем для тих, хто користується міським електротранспортом. У нас досить рухомого складу", - додав губернатор.

Довідка "SQ". "ПЛ Лізинг" у 2010 р. заявив, що планує вилучити 90 тролейбусів і 10 трамваїв, переданих за лізинговою схемою харківській міській владі у 2006 р. За словами Ю.Свідзинського, "КП "Міськелектротранс" та Харківська міськрада з жовтня 2007 р. не виконують своїх зобов'язань зі сплати лізингових платежів.

Коментуючи цю інформацію, Михайло Добкін (тоді - мер Харкова) заявив, що міська влада не зможе без допомоги держави розрахуватися за лізингові тролейбуси і трамваї. 2 серпня 2010 р Ю.Свідзинський заявив, що направив до Міністерства юстиції судовий наказ на примусове виконання судового рішення про стягнення з "Міськелектротрансу" заборгованості з оплати взятого в лізинг транспорту.

22 вересня 2010 р. Харківська міськрада звернулася до Кабінету міністрів з проханням погасити борг міськради та КП "Міськелектротранс" перед ПП "ПЛ Лізинг" за закуплені в лізинг тролейбуси і трамваї. Міська влада також попросила керівництво "ПЛ Лізинг" і "Кредобанку" призупинити судові тяжби з приводу відновлення виплат за договором фінансового лізингу.

26 жовтня 2011 р. директор підприємства "ПЛ Лізинг" Юрій Свідзинський заявив, що підприємство хоче вилучити за несплату лізингові тролейбуси і трамваї, передані Харкову 2006 р. За його словами, заборгованість за рухомий склад становить 75,5 млн.грн. (без штрафів за прострочення виплати). Ю.Свідзинський заявив, що питанням стягнення з харківської влади заборгованості "ПЛ Лізинг" більше не займається. "Вирішення питання вийшло на новий рівень. "ПЛ Лізинг" - це підприємство зі стовідсотковими польськими інвестиціями, тому зараз проблемою цих боргів займається керівництво Польщі", - заявив Ю.Свідзинський.

Як заявив в офіційному листі, яким володіє "SQ", засновник "ПЛ Лізинг" Р.Лучин, лізингові платежі не сплачувалися львівському підприємству весь 2010 р., а замість задекларованих до сплати в першому кварталі 2011 р. 3 млн.грн. фактично сплачено 2 млн.грн. З квітня 2011 р. ніяких надходжень грошей не було. Як підкреслив Р.Лучин, зобов'язання зі сплати заборгованості лізингових платежів комунального підприємства "Міськелектротранс" визначені в судовому порядку. Є рішення суду, і відкрите виконавче провадження.