Індустріальна група (ІГ) "УПЕК" (Харків) в IV кварталі 2010 р. закінчила першу чергу будівництва ВАТ "Оскільський підшипниковий завод ХАРП" (ОПЗ, м.Старий Оскіл, Білгородська обл., Росія). Пуск виробництва намічено на I квартал 2011 р. Площа виробничих приміщень - 5 тис.кв.м. На заводі організовано випуск традиційних підшипників CRB і нової розробки - здвоєних підшипників CRU-дуплекс. Про це повідомили "SQ" у прес-службі "УПЕК".

Як повідомив президент "УПЕК" Анатолій Гіршфельд, "УПЕК" інвестував у будівництво 1-го і 2-го пускового комплексу ОПЗ 5 млн.дол. До кінця цього року, а також протягом 2011 р. для завершення робіт з 2-го та 3-го пускових комплексів планується інвестувати ще близько 7 млн. дол. Обладнання, необхідне для запуску виробництва, виготовляється на ВАТ "Харківський верстатобудівний завод "Харверст", а також купується в іноземних виробників. Створювані виробничі потужності забезпечать виробництво 20 тис. підшипників CRB або 10 тис. шт. CRU-дуплекс на місяць. Для організації складання і Суперфінішна обробки деталей підшипників буде створено 65 робочих місць. При завершенні 3-го етапу запуску ОПЗ персонал підприємства складе близько 130 осіб.

За словами директора залізничного дивізіону "УПЕК" В'ячеслава Юрова, основні замовники продукції ОПЗ - стратегічні партнери ІГ "УПЕК", найбільші в Росії власники і виробники рухомого складу: ВАТ "Російські залізниці", ВАТ "Науково-виробнича корпорація "Уралвагонзавод", ВАТ "Перша вантажна компанія" та інші компанії.

Довідка "SQ". У 2012 р. планується реалізація четвертого етапу будівництва заводу - розширення виробничих потужностей до 40 тис. підшипників CRB або 20 тис. підшипників CRU-дуплекс на місяць. У 2012 р. буде створено виробництво для випуску конічних касетних підшипників TBU потужністю 120 тис. шт. на рік.

Проектна потужність виробництва ОПЗ складає до 600 тис. підшипників на рік: 480 тис. шт. типу CRB (традиційний вузол з короткими циліндричними роликами для рухомого складу з навантаженням на вісь до 23,5 тонно-сил) або 300 тис. підшипників типу CRU-дуплекс (новий здвоєний циліндричний підшипник-дуплекс, що збільшує час безремонтного пробігу рухомого складу з навантаженням на вісь до 23,5 тонно-сил з 360 тис. км до 800 тис. км), а також 120 тис. шт. конічної касети TBU (конічний підшипник касетного типу для вагонів нового покоління з навантаженням на вісь від 25 тонно-сил).