Найбільший в Україні оператор мобільного зв'язку "Київстар" з 17 серпня підвищує вартість дзвінків на номери інших операторів на 26-50% - до 1,2 грн./хвилина - в 11 тарифних планах для корпоративних абонентів. Про це пише "Комерсант" з посиланням на офіційне повідомлення компанії "Київстар" у газеті "Голос України".
Підвищення торкнеться тарифів "Бізнес 80", "Бізнес 120", "Бізнес 40", "Бізнес 60 Новий", "Бізнес 80 Новий", "Бізнес 120 Новий", "Бізнес 10", "Бізнес 50", "Бізнес 100" , "Новий бізнес 150" і "Бізнес 20". Раніше в цих тарифних планах вартість вихідних дзвінків на мобільні і фіксовані номери становила від 60 до 95 коп /хв. залежно від тарифу.
Також з сьогоднішнього дня підвищується плата за з'єднання для восьми предоплатних тарифних планів ("Єдина ціна", "Багато слів", "Мій регіон", "З нами краще", "Найкращий", "SMS і розмови", "Стандарт", " Довгі розмови ") - з 0,25 грн. до 0,39 грн. А з 15 серпня змінюються умови тарифного плану "Весняний": вартість хвилини розмови в мережі "Київстар" зросте з 0,2 грн. до 0,5 грн., у мережах інших операторів - з 0,7 до 1,25 грн.
В "Київстарі" пояснювали, що рішення обгрунтоване ситуацією на ринку і ніяк не пов'язане з вимогою Антимонопольного комітету знизити тарифи. Нагадаємо, щоб виконати цю вимогу, "Київстар" вирішив знизити вартість послуг у тарифному плані "Класичний". Вартість внутрішньомережевих дзвінків для абонентів "Класичного" знизилася з 0,15 до 0,1 грн./хв., SMS-повідомлень - з 0,5 до 0,35 грн., MMS - з 1 до 0,75 грн., Інтернет -доступу - з 6 до 5 грн./Мб. Однак перший заступник голови АКМУ Рафаель Кузьмін заявив, що дії оператора "схожі на формальну відписку", і пригрозив "Київстару" штрафом у розмірі до 10% річної виручки.
Підвищенням тарифів у такій ситуації "Київстар" провокує АМКУ на відповідні дії, вважає аналітик "Netton CG" Роман Химич. "Утім, в оператора немає іншого виходу - у його материнської компанії "Vimpelcom"в останньому кварталі впала рентабельність, вона була змушена піти з декількох ринків, таких як В'єтнам і Кампучія, в які вже інвестувала значні кредитні кошти", - зазначив Химич. За його словами, "Київстар" - єдина бізнес-одиниця групи "Vimpelcom", фінансові показники якої залишаються на високому рівні. "Тому витрати на інших ринках компенсуються саме за рахунок "Київстару", який змушений для цього піднімати тарифи", - резюмував він.
Підвищення тарифів для корпоративних клієнтів навряд чи відразу відіб'ється на кількості абонентів оператора, вважає заступник директора дослідницької компанії "GfK Ukraine" Гліб Вишлінський. "Ці пакети використовують в основному великі компанії, для яких зміна оператора - тривалий і продуманий процес", - зазначив він. Утім, з іншого боку, такі компанії більш відповідально підходять до контролю витрат, тому не помітити здорожчання, на відміну від приватних абонентів, не зможуть, додав Вишлінський.
Довідка "SQ". АТ "Київстар" разом з "Beeline-Україна" (АТ "Українські радіосистеми" і ТОВ "Голден Телеком") входить до складу групи компаній "VimpelCom Ltd". Загальна клієнтська база становить близько 25 млн. абонентів.