Харків'янка виявила в системі Helsi фейкові записи про лікування дитини. Анна Феєр розповіла, що у вересні привела до травматолога доньку, яка зламала руку. За кілька тижнів у системі Helsi Анна побачила записи ще про кілька діагнозів дитини - зокрема, про зламану ногу та бронхіт. У записах йшлося про те, що донька лежала в лікарні, хоча дитина лікувалася вдома, пише "Суспільне".

"20 вересня мені прийшло на телефон якесь незрозуміле направлення. 21 вересня ми прийшли робити щеплення. Лікарка подивилася в програмі Helsi, почала вводити дані і сказала, що там вказано, що ми лежимо в стаціонарі. Для мене це був шок. Там не видно було, де ми лежимо, в якій лікарні, але видно було, що дитина потрапила в лікарню з гострим бронхітом, ацетонурією. І пишуть, що спочатку ми звернулися до педіатра, а потім інший лікар нас поклав на денний стаціонар", - розповіла Анна Феєр.

В інтернеті Анна знайшла прізвища лікарів, у яких нібито лікувалася дочка: це лікарі 17-ї міської багатопрофільної лікарні. Лікарка дитини зателефонувала туди - там спочатку підтвердили, що справді, дитина в них у стаціонарі. У відповідь на те, що дитина там насправді не лежить, лікарі пообіцяли з'ясувати, як з'явилися недостовірні записи.

Директор міської лікарні №17 Дмитро Черепов повідомив, що з приводу цього випадку в медустанові провели службову перевірку. Встановлено, що записи були додані в систему помилково. Їх виправили.

Що робити пацієнту, якщо в Helsi помилкові записи?

У Національній службі здоров'я України (НСЗУ) розповіли, що робити в таких випадках:

  • якщо пацієнт бачить у системі Helsi помилкові записи, слід звернутися до керівництва медустанови, до якої зафіксовано візит, і вимагати виправити дані; 
  • якщо заклад не реагує - надіслати скаргу до НСЗУ.

Директорка Північного міжрегіонального департаменту НСЗУ Вікторія Мілютіна повідомила, що від початку 2023 року в Харківській області зареєстрували приблизно 50 звернень щодо помилкових записів у медичній системі Helsi. Був випадок, коли пацієнт за записами отримав у різних лікарів амбулаторних послуг на мільйон гривень. Але були випадки, коли батьки забували, що водили дитину до лікаря.

НСЗУ перевіряє, чи дійсно записи недостовірні, і якщо так, то це було помилкою або зловживанням з боку лікаря.