Все частіше на українських дорогах зустрічаються електричні самокати. Екологічний, недорогий і маневровий вид транспорту люблять багато хто — від студентів до кур'єрів. Збільшення попиту спонукало міську владу в різних куточках країни адаптувати правила руху та інфраструктуру до нових реалій.
Всього за кілька років по Україні почали стрімко з'являтися спеціальні доріжки для вело- та електротранспорту, зарядні станції, зони паркування та багато іншого. Експерти магазину АЛЛО проаналізували в деталях, чому електросамокати стають все більш зручними в повсякденному використанні, з успіхом замінюючи поїздки на громадському транспорті. У статті далі ми коротко позначимо основні зміни та нововведення.
Збільшення доступності з урахуванням норм безпеки
У великих містах України активно впроваджуються круті рішення для тих, хто переходить на «зелений» транспорт:
- Створення та розширення велоінфраструктури. Багато міст розширюють мережу велодоріжок, по яких можуть спокійно їздити й електричні самокати. У місцях з активним рухом іноді роблять окремі доріжки, щоб водії не заважали один одному.
- Спеціальні зони паркування. Щоб уникнути хаотичного паркування електричних самокатів біля узбіч, активно створюються окремо позначені зони. Їх можна впізнати за розміткою на тротуарах. Є також стоянки з обмежувачами — як для велосипедів. У додатках від сервісів шеринга часто намальовані цифрові паркувальні зони. Самокат можна залишити тільки там, інакше оренда не завершиться. У разі постійних порушень вводяться системи штрафів і блокування акаунтів користувачів.
- Інтеграція з громадським транспортом. Все частіше міські додатки для поїздок об'єднують користувачам маршрути на метро/автобусі з електросамокатами. Ви можете легко скласти ідеальний маршрут з мінімальними втратами грошей і часу.
- Зарядні станції повсюдно. Зони поповнення енергії для електротранспорту все частіше можна побачити навіть у невеликих містах — на центральних площах, у парках тощо. Особливо активно облаштовуються спеціальні док-станції біля хабів громадського транспорту.
Влада українських міст не забуває і про загальноприйняті заходи безпеки. Все частіше йдеться про впровадження нових дорожніх знаків для електросамокатів, які можуть інформувати про допустимий рух і граничну швидкість. Волонтери та активісти регулярно проводять програми для водіїв, які навчають безпечному пересуванню в межах великого міста.
У центрі або пішохідних зонах швидкість електричних самокатів часто обмежується. Нові правила дорожнього руху і зовсім вимагають їздити навіть на спеціальних доріжках не швидше 20–25 км/год. Деякі райони (історичні центри, парки) повністю закриті для електросамокатів. Можна сміливо стверджувати, що наша країна рухається в європейському напрямку на шляху до переходу людей від машин до більш екологічних транспортних альтернатив.