Все частіше на українських дорогах зустрічаються електричні самокати. Екологічний, недорогий і маневровий вид транспорту люблять багато хто — від студентів до кур'єрів. Збільшення попиту спонукало міську владу в різних куточках країни адаптувати правила руху та інфраструктуру до нових реалій.

Всього за кілька років по Україні почали стрімко з'являтися спеціальні доріжки для вело- та електротранспорту, зарядні станції, зони паркування та багато іншого. Експерти магазину АЛЛО проаналізували в деталях, чому електросамокати стають все більш зручними в повсякденному використанні, з успіхом замінюючи поїздки на громадському транспорті. У статті далі ми коротко позначимо основні зміни та нововведення. 

photo-1654748646458-056253a82853?q=80&w=2070&auto=format&fit=crop&ixlib=rb-4.1.0&ixid=M3wxMjA3fDB8MHxwaG90by1wYWdlfHx8fGVufDB8fHx8fA%3D%3D

Збільшення доступності з урахуванням норм безпеки

У великих містах України активно впроваджуються круті рішення для тих, хто переходить на «зелений» транспорт:

  1. Створення та розширення велоінфраструктури. Багато міст розширюють мережу велодоріжок, по яких можуть спокійно їздити й електричні самокати. У місцях з активним рухом іноді роблять окремі доріжки, щоб водії не заважали один одному.
  2. Спеціальні зони паркування. Щоб уникнути хаотичного паркування електричних самокатів біля узбіч, активно створюються окремо позначені зони. Їх можна впізнати за розміткою на тротуарах. Є також стоянки з обмежувачами — як для велосипедів. У додатках від сервісів шеринга часто намальовані цифрові паркувальні зони. Самокат можна залишити тільки там, інакше оренда не завершиться. У разі постійних порушень вводяться системи штрафів і блокування акаунтів користувачів.
  3. Інтеграція з громадським транспортом. Все частіше міські додатки для поїздок об'єднують користувачам маршрути на метро/автобусі з електросамокатами. Ви можете легко скласти ідеальний маршрут з мінімальними втратами грошей і часу.
  4. Зарядні станції повсюдно. Зони поповнення енергії для електротранспорту все частіше можна побачити навіть у невеликих містах — на центральних площах, у парках тощо. Особливо активно облаштовуються спеціальні док-станції біля хабів громадського транспорту.

Влада українських міст не забуває і про загальноприйняті заходи безпеки. Все частіше йдеться про впровадження нових дорожніх знаків для електросамокатів, які можуть інформувати про допустимий рух і граничну швидкість. Волонтери та активісти регулярно проводять програми для водіїв, які навчають безпечному пересуванню в межах великого міста.

У центрі або пішохідних зонах швидкість електричних самокатів часто обмежується. Нові правила дорожнього руху і зовсім вимагають їздити навіть на спеціальних доріжках не швидше 20–25 км/год. Деякі райони (історичні центри, парки) повністю закриті для електросамокатів. Можна сміливо стверджувати, що наша країна рухається в європейському напрямку на шляху до переходу людей від машин до більш екологічних транспортних альтернатив.