Онлайн торгівля на сьогоднішній день є одним із найзручніших і найперспективніших каналів збуту. Щодня у світі в мережі інтернет відбувається понад 3 мільярди покупок і щороку цей показник збільшується.

Інтернет дозволяє без зайвих вкладень запропонувати свій товар великому колу покупців, як у своїй країні, так і в інших країнах.

Ви плануєте створити новий інтернет-магазин і не знаєте, що зробити для його просування? Щоб його бачили потенційні клієнти, щоб магазин був відвідуваний та давав продажі. Чи ваш існуючий інтернет-магазин не приносить очікуваного прибутку? У цій статті ми розглянемо кроки, які необхідно зробити для покращення вашого інтернет-магазину та його просування.

Перше, що необхідно прийняти, що розвиток і seo просування інтернет магазину це тривалий процес, що вимагає індивідуального підходу та розробки унікальної стратегії просування. На сьогоднішній день немає засобів або інструментів, які миттєво вивели б ваш сайт у топ органічної видачі в Google і забезпечили б великий трафік.

У чому відмінність у просуванні інтернет-магазину від звичайного просування сайту?

Головна відмінність у тому, що для просування інтернет-магазину потрібно оптимізувати не просто сторінки сайту, а оптимізацію потрібно починати з карток товару як основи структури інтернет-магазину. Насамперед необхідно вдосконалити опис товарів. Воно має бути унікальним для кожного товару і при цьому відповідати двом вимогам: містити ключові слова для пошуку Google і бути зрозумілим та цікавим для покупця.

По-друге, потрібно описати властивості та характеристики для всіх товарів так, щоб їх легко можна було знайти за допомогою фільтрів чи пошуку. По-третє, необхідно організувати ті самі зручні фільтри, сортування та пошук на сайті. Потім потрібно провести оптимізацію зображень товару як для їх швидкого завантаження в попередньому перегляді, так і для якісного зображення, коли покупець його збільшує. Також необхідно правильно заповнити назви сторінок для їх індексації в пошуку Google.

Після того, як буде закладено основу вашого інтернет-магазину, розробляються можливі карти та маршрути руху клієнтів на вашому сайті. Бажано, щоб відвідувач рухався від головної сторінки до сторінки оформлення замовлення по вирві продажів, яку ви розробили для свого бізнесу. Покупцеві має бути комфортно та інтуїтивно зрозуміло, як здійснювати будь-які дії на сайті (фільтри, сортування, вибір способів доставки та оплати товару). Після цього настає час SEO оптимізації та просування.

Етапи SEO-просування інтернет-магазину

 За статистикою, якщо провести SEO оптимізацію інтернет-магазину, то це призводить 60% трафіку на сайти старше 1 року. SEO просування включає:

1.  Аналіз технічного стану інтернет-магазину

Якщо ви грамотно організували структуру свого інтернет-магазину, заповнили унікальні описи вашого товару та інші корисні та унікальні матеріали на вашому сайті, а він продовжує займати низькі позиції в Google пошуку, то необхідно перевірити інтернет-магазин на технічні помилки у коді сторінок . Тобто провести технічний аудит. Основні помилки зазвичай такі:

  • Google просто не може розпізнати частину сторінок - відповідно не індексує їх.
  • У ваших основних сторінок є дублікати - це також погіршує рейтинг вашого сайту у пошуку.
  • На вашому сайті є переходи на неіснуючі сторінки
  • Дуже повільна швидкість завантаження сторінки тощо

Провести технічний аудит можуть SEO спеціалісти за допомогою спеціальних інструментів. Також його  можна зробити самостійно, наприклад, за допомогою безкоштовних інструментів Google Webmaster Tools із Google Search Console або RDS Bar.

2. Внутрішня оптимізація інтернет-магазину

Вона включає:

  • Технічні роботи.

Необхідно виправити всі технічні помилки, якщо їх було виявлено. Потім, як ми вже говорили раніше, необхідно оптимізувати структури сайту та його зручність для користувача (юзабіліті). Розробити карту сайту та продумати можливі маршрути руху клієнта, щоб він легко пройшов весь шлях від перегляду товару до оформлення замовлення. При цьому, можливо, потрібно організувати структуру сайту так, щоб користувач обов'язково зайшов на вибрані сторінки для ознайомлення з додатковою інформацією. Наприклад, з інформацією про акції або спеціальні пропозиції компанії. Сайт повинен бути зручним, зрозумілим, містити всі необхідні блоки (наприклад, інтегруватися з Новою поштою, з Приват24, іншими службами доставки та оплати тощо). Також важливо, щоб сайт коректно відображався на будь-яких пристроях, як із системою IS, так і з Android.

  • Наявність текстів на сайті.

Google оцінює наповнення сайту текстами при індексації його в пошуковій системі (перевіряє для текстів їхню унікальність, корисність для користувачів тощо). Унікальний опис має бути у кожного товару. Також, бажано наявність на сайті корисних текстів для кожного розділу чи категорії товарів. Важливо, щоб контент на вашому сайті періодично оновлювався, це підвищить ранжування вашого інтернет-магазину та відповідно підніме його у результатах видачі. Крім покращення результатів у пошуку, регулярне поповнення вашого сайту якісним контентом допоможе вам:

  • сформувати та розвинути ваш бренд.
  • сформувати цільову аудиторію.
  • збільшити довіру відвідувачів до вашої продукції або послуг.
  • створити позитивну репутацію вашої компанії.

Також дуже важливо, щоб на вашому сайті не було контенту для сміття. Наприклад, інформації про товари, якими ви вже не торгуєте, або інформації про бренди, яких зараз немає в асортименті. Бажано не згадувати назв своїх конкурентів і регіонів, з якими ви не працюєте.

На сьогоднішній день єдино можливим варіантом підняти інтернет-магазин у топ видачі є наявність у нього унікального та цікавого контенту.

  • Наявність ключових слів.

Це слова або словосполучення, які описують зміст сторінок і допомагають покупцям знаходити ваші сторінки, показувати ваш товар у пошуку Google. Чим повніше і правильніше підібрані ключові слова для кожної сторінки вашого сайту, тим більше запитів він відображатиметься в результатах пошуку. Як наслідок - більше людей побачить ваш сайт і зайде на нього.

Важливо враховувати, що ключові слова повинні правильно відображатися російською, українською та, можливо, англійською мовами. Все залежить від вашого товару. Правильно підібрати ключові слова можна за допомогою безкоштовних інструментів Google. Наприклад, Google Keyword Planner або Google Trends, а також Keyword Tool. А подивитися які ключові слова використовують ваші конкуренти можна за допомогою більш просунутих інструментів, таких як SEMrush та Ahrefs.

Розширити список ключових слів можна за допомогою пошукових підказок. Для цього ви вводите вибране ключове слово, наприклад «сумка», в рядок пошуку і Google доповнює його виходячи і найпоширеніших запитів.

ZkOuwTSj5Bxv0AQoO7sStk_IAoOctK-_2pMh2Sx1fNI5q0b1MOgF5nN0jj6aqXgFm4TlsuwLzw1DIzqyoiZKMePDT6GHRR HRNw6QvWuUIxkl-0iBT703UY

 

  • Робота з мега-тегами.

Google бачить та оцінює сторінки сайтів інакше, ніж користувачі. Для нього важливі два параметри або мега-теги: заголовок сторінки (Title) та її опис для пошукової системи (Description). Цей опис відображається у пошуку під посиланням на сторінку. Побачивши його, користувач вирішує, чи потрібно переходити за цим посиланням. Тому так важливо правильно заповнити опис, щоб мега-теги містили ключові слова, зрозумілі роботам пошукової системи і одночасно текст був привабливий для користувача. Правильно прописаний текст дозволить пошуковій системі визначити зміст тексту, зображень чи відео файлів на сторінці і, отже, індексувати їх. Адже лише проіндексовані сторінки сайту можуть відображатись у результатах пошуку.

3. Зовнішня оптимізація інтернет-магазину

Для просування інтернет-магазину в Google пошуку необхідно регулярно і поступово додавати масу посилань. Це обсяг посилань, які забезпечують перехід до вашого інтернет-магазину з інших сайтів. На сьогоднішній день посилальна вага сторінки це головний фактор ранжирування, який використовує Google. Пошук вважає, що якщо якийсь ресурс розмістив у себе посилання на ваш сайт, значить у вас міститься цінна інформація, яка може бути корисною для користувачів. Також сюди входить розміщення вашого інтернет-магазину у різних каталогах, тематичних ресурсах, форумах тощо.

Але будьте обережні, якщо ви зважитеся на купівлю маси посилань. Алгоритми Google оцінюють це і при дуже швидкому збільшенні маси посилань сайт може бути заблокований для індексації.

Окрім SEO, для просування інтернет-магазину також важливо правильно використовувати контекстну або банерну рекламу, працювати з соцмережами та блогерами. На перших етапах просування інтернет-магазину це дозволяє швидко залучити значний обсяг «теплого» трафіку на ваш ресурс. Постійна та тривала робота над підвищенням рівня вашого інтернет-магазину та використання SEO просування та інших, у тому числі платних способів залучення покупців, у сукупності допоможуть вивести ваш сайт у топ та забезпечать хороші та стабільні продажі.