Уповноважений з прав людини відкрив провадження щодо харківського бару "Поза зоною" через назви коктейлів, які продаються в цьому закладі. Про це повідомила правозахисниця та експертка громадської організації "Дівчата" Ольга Новак, пише "Суспільне". Раніше Новак звернулася до омбудсмена та Держпродспоживслужби зі скаргою.

Зокрема, відвідувачам бару пропонували коктейлі з такими назвами:

  • "Інцест";
  • "Мрія педофіла";
  • "Трійничок";
  • "Медова сучка";
  • "Подвійне проникнення";
  • "Зґвалтований";
  • "Дешева хвойда" та інші.

Детально про конфліктну ситуацію - у нашому матеріалі.

20 березня представники харківських медіа "Накипело" і "Люк" звернулися до поліції та Державної служби з питань захисту споживачів щодо таких назв. 

За даними "Суспільного", блогерка і музикантка Марія Тучка, відома як ТУЧА, також звернулася до поліції через наявність у меню напоїв із провокаційними назвами, як-от "Мрія педофіла" і "Зґвалтований". У коментарі "Суспільному" Тучка заявила, що для неї неприйнятні жарти про зґвалтування, педофілію чи сексизм. Блогерка стверджує, що байдужість до таких жартів може призвести до байдужості до реальних життєвих історій. 

Назви коктейлів у барі розкритикувала активістка "Гендеру в деталях" Євгенія Дишлєва. Вона стверджує, що такі жарти ніколи не будуть прийнятними в цивілізованому суспільстві. 

Адвокат Української гельсінської спілки з прав людини Юлія Лісова в коментарі "Суспільному" заявила, що закон України "Про рекламу" забороняє дискримінаційну рекламу за ознакою статі, яка може принижувати гідність людини або використовувати зображення тіла винятково як сексуального об'єкта без стосунку до рекламованого продукту.

"Коли у піарників бракує креативу, звернення до теми сексу здається найлегшим шляхом. Але такі методи заборонені законодавством", - заявила Лісова.

У барі, відповідаючи на коментарі в соцмережі, заявили, що не бачать приводів для занепокоєння, а також повідомили, що перераховують кошти для допомоги ЗСУ. "Суспільне" повідомляє, що в барі заявили про намір змінити назви двох найбільш скандальних коктейлів. 

У Харкові нещодавно стався ще один конфлікт через рекламу, яку назвали сескістською. Порушення чинного законодавства запідозрили в рекламі харківського бренду одягу OliaGarho. Авторка проєкту "Гендер в деталях" Євгенія Дишлєва заявила, що основний акцент у відео робиться на тілі жінки, а це, на її думку, є проявом сексуалізації.