У Харківській області зруйновано 23 мости. Про це 28 вересня повідомив заступник голови Укравтодору Андрій Івко.

За його словами, на місцях зруйнованих мостів роблять тимчасові переправи. А у Вовчанському районі люди поки перепливають Сіверський Донець на човнах.

"Що стосується руйнувань мостів, то ми нарахували сьогодні 23 таких, вже на п'яти зроблені тимчасові переправи і на трьох відбуваються роботи з відновлення, тобто робимо тимчасові об'їзди і тимчасові мости", — розповів Івко.

Крім того, дорожники ведуть роботи на основних трасах, де були запеклі бойові дії.

"За минулі два тижні розчистили 198 кілометрів доріг Харківщини. Це дороги М-03 Київ-Харків, М — 29 Харків-Дніпро, Р — 46 Харків-Охтирка, Н — 26 Чугуїв-Мілове та Р — 78 Харків-Балаклія. Співпрацюємо з місцевою владою та громадами, щоб не тільки на дорогах державного значення виконувати роботи з розчищення", - додав Івко.

Швидкість, з якою починають відновлювати звільнені території, не може не захопити. Наприклад, в Ізюмському районі тимчасову переправу через річку замість зруйнованого мосту побудували всього за три дні. Дорожники працювали цілодобово.

За словами українського військового експерта Михайла Самуся, мости є частиною логістики, і вони можуть або заважати наступу, або заважати відступу ворога, тому знищення мостів в рамках проведення і планування операцій займає важливе місце.

"Це логістика: підвезення боєприпасів, пального. Якщо ми перебиваємо логістичні канали, тоді війська просто не можуть рухатися і не можуть воювати", - говорить Самусь.

Провал російського "бліц-кригу" в київському напрямку, наприклад, багато в чому стався через підрив ЗСУ переправ. Деякі колони російських військ швидко, за два дні, прорвалися через Чорнобильську зону, захопивши по дорозі атомну станцію, проте встали перед підірваними ВСУ мостами північніше Києва. В результаті колони Північно-Західного угруповання швидко спалили паливо в спробах зігрітися в проморожених бронетранспортерах і стали відмінною метою для нашої артилерії.