Сбой в работе метро, коммунисты снова в оппозиции и реорганизация "Горэлектротранса"У четвер вранці стався збій у русі потягів на Холодногірсько-заводській лінії харківського метро. Тисячі харків'ян, які поспішали на роботу, зіткнулися з тим, що приблизно з 7 до 10 ранку електрички стояли на кожній станції по 8 - 10 хвилин. Містом, як водиться, поповзли чутки. Генеральний директор КП "Харківський метрополітен" Михайло Карамшук у той же день зібрав прес-конференцію, на якій розповів, що на станції "Холодна гора" проводилася перевірка роботи мікропроцесорної техніки, введеної в експлуатацію 26 червня. Тестування системи із заміною двох генераторів проходило в ніч з 20-го на 21-е липня, але до початку роботи метро його не встигли закінчити. Карамшук заявив, що при тестуванні швидкість руху поїздів на ділянці від станції метро "Холодна гора" до станції "Південний вокзал" була знижена з 60 до 40 км/год, через що і стався збій у русі транспорту.

Версія ця не виглядає переконливою. Здається дивним, що для тестування нової техніки метрополітенівці вибрали будній день. Хіба не можна було припустити, що перевірка затягнеться на годину пік, і заручниками цього процесу опиняться десятки тисяч харків'ян? Тим більше що встановили нове обладнання три тижні тому, а значить, можна було вибрати час для його перевірки так, щоб вона пройшла непомітно для пасажирів.

Утім, цілком можливо, що причина збою в роботі підземки саме та, яку озвучив директор метро. Але і в цьому випадку ситуація залишила неприємний осад: якою б не була причина, очевидно, що мала місце нештатна ситуація. При цьому керівництво метро не повідомляло про покарання винних і взагалі спробувало перетворити виправдання в рапорт про досягнення, наче пасажирам метро не все одно, яка саме система керування встановлена на станції - релейна або мікропроцесорна. Пасажирам важливо вчасно і безпечно дістатися з пункту А до пункт Б, а саме з цим у четвер були проблеми. Загалом, якщо подібна ситуація повториться, можна буде зробити висновок, що керівництво підземки захопилося інноваціями на шкоду виконанню своєї основної функції - забезпечити комфортне і безпечне перевезення пасажирів.

У вівторок, 19 липня, депутат Харківської міськради, директор "Superior Golf Club" Євген Бабич виступив з відкритою заявою з приводу розширення гольф-клубу, в якому докладно пояснив всі перипетії з виділенням земельної ділянки для нього. Мета цієї заяви - припинити спекуляції з приводу розширення гольф-клубу.

З одного боку, цей крок правильний: будь-яка ситуація, навколо якої можливі спекуляції, повинна висвітлюватися максимально повно, щоб ці самі спекуляції виключити. З іншого, поширення заяв - шлях не найефективніший. По-перше, люди, які, наймовірніше, стоять за нагнітанням ситуації з гольф-клубом, володіють хорошим медіаресурсом, що дозволяє буквально перекричати заяви керівництва клубу. А по-друге, якщо власники гольф-клубу дійсно вважають, що ситуація нагнітається штучно, є логічний шлях відстояти свою правоту, прийнятий в усіх державах з нормальною правовою системою. Цей шлях веде до суду. Тим більше, вся ця ситуація завдає гольф-клубу і його керівництву іміджевої шкоди, яку можна виразити в грошовому еквіваленті, та суму цю власники гольф-клубу має право витребувати із ЗМІ або осіб, які розповсюджують неправдиву інформацію. На жаль, в Україні такий шлях використовують нечасто - або у великих корпоративних конфліктах, або тоді, коли поширення неправдивої інформації ставить під загрозу саме існування бізнесу. Але ж навіть кілька гучних процесів про відшкодування морального збитку могли б істотно охолодити запал любителів маніпулювати громадською думкою, використовуючи заборонені прийоми.

Голосування з пенсійної реформи, яку прийняли без фракції КПУ, продемонструвало той факт, що комуністи регіоналам не потрібні. Від усвідомлення цього виграли обидві сторони. Партія регіонів тепер може діяти без оглядки на своїх, треба думати, колишніх партнерів з коаліції. До речі, саме з тим, що партії влади необов'язково рахуватися з комуністами, багато оглядачів пов'язують арешт за хабара голови Держфінпослуг Василя Волги, який зайняв цю посаду за квотою Компартії.

Комуністи від неформального розриву, викликаного голосуванням з пенсійної реформи, теж виграли: їх не завжди спритне лавірування між необхідністю хоча б на словах відстоювати інтереси трудового класу і неможливістю йти на конфлікт з владою викликало цілком обгрунтовані звинувачення в продажності і зраді інтересів лівого руху. Тепер же у Компартії знову розв'язані руки і можна намагатися кусати владу без оглядки на партнерські відносини у Верховній Раді.

Ймовірно, саме частиною цієї тенденції стала акція Харківського обкому КПУ у вівторок. У цей день комуністи провели на площі Конституції мітинг проти перенесення монумента на честь проголошення Радянської влади на Україні. Одночасно з цією акцією пройшов збір підписів на підтримку відставки харківського міського голови Геннадія Кернеса. (До речі, це навряд чи було б можливим, якби комуністи відчували себе партнерами регіоналів). Усього в акції взяли участь близько 200 осіб. Вони тримали в руках плакати з написами: "Кернеса у відставку!", "Бюджет - на потреби харків'ян, а не на руйнування пам'ятників!", "Власник Кернес, вистачить руйнувати Харків!".

Звичайно, ніякого дієвого ефекту ця акція не матиме, і її організатори, очевидно, ставили за мету нагадати городянам про існування Компартії. Треба думати, це не останній виступ комуністів. Тим більше, парламентські вибори вже не за горами, а якщо прохідний бар'єр буде п'ятивідсотковим, то КПУ вперше за свою історію ризикує не потрапити до парламенту.

Головний ньюсмейкер серед харківських комунальних підприємств - "Міськелектротранс" - минулого тижня знову опинився в центрі конфліктної ситуації. За словами голови Харківської облорганізації Конфедерації вільних профспілок України Володимира Демиденка, в альтернативну профспілку працівників ХКП "Міськелектротранс" звернулося близько 70 водіїв і кондукторів, яким керівництво "Міськелектротрансу" запропонувало написати заяви про звільнення за власним бажанням і заяви про прийом на роботу "в якесь інше підприємство". Співробітники побоюються, що після написання заяв про вихід на роботу візьмуть не всіх. Так, під скорочення можуть потрапити пенсіонери, пільгові категорії працівників, а також люди, неугодні керівництву. І оскаржувати такі форми звільнення буде вкрай важко, оскільки заяви про звільнення будуть написані працівниками власноруч.

Керівництво "Міськелектротрансу" поки ніяк не прокоментувало цю ситуацію. Тому єдина версія того, що відбувається, яка існує на сьогодні, - це версія профспілки. Якщо все, що стверджують її керівники, правда, то очевидним є той факт, що керівництво вирішило скоротити "Міськелектротранс", причому скоротити не управлінський апарат, як говорилося раніше, а водіїв і кондукторів. По суті це означає скорочення рухомого складу. Втім, цілком можливо, керівництво "Міськелектротрансу" просто переводить активи та кадри на новостворене підприємство, щоб їх зберегти, а "Міськелектротранс", обтяжений мільйонними боргами, пустити на дно. Цим новим підприємством цілком може стати КП "Харківпас", очолюване зараз депутатом міськради Максимом Мусєєвим, оскільки ще в квітні минулого року було вирішено, що саме на це підприємство закуплять нові тролейбуси. Та й чутки про трансформацію КП "Міськелектротранс" у "Харківпас" циркулюють давно. Як би там не було, ситуація стане зрозумілішою після офіційних коментарів керівництва "Міськелектротрансу" або мерії.