Харківський "Турбоатом" планує у першому кварталі 2012 р. завершити модернізацію свого унікального металообробного центру "Waldrich Coburg", виробленого в Німеччині. Про це 14 жовтня повідомив журналістам генеральний директор ВАТ "Турбоатом" Віктор Суботін.

За його словами, новий такий верстат коштує близько 20 млн. євро. "Це величезні гроші, і ми вирішили провести модернізацію діючого, яка обійдеться в 2 млн. євро. Агрегати верстата відправили до Німеччини - там проводять їх модернізацію і повертають на завод. Верстату близько 25 років, але він є найбільш сучасним металообробним центром. Після модернізації верстат стане більш точним, забезпечить посилену подачу, швидкість різання, будуть застосовуватися сучасні інструменти. На верстаті обробляють такі деталі, як, наприклад, кришка турбіни. На верстат встановлюють заготовку і повністю її обробляють", - зазначив В.Суботін.

Як повідомив гендиректор, завод-виробник повністю відновлює агрегати верстата, які відправили до Німеччини близько двох місяців тому. Деталі вже почали повертати на "Турбоатом". У січні наступного року розпочнеться налагодження обладнання.

За словами начальника цеху № 53 "Турбоатома" Георгія Кузіна, "Waldrich Coburg" - унікальний розточний верстат, що обробляє деталі вагою до 40 т. "Цей верстат завжди перевантажений, оскільки використовується для всього виробництва заводу", - зазначив він.

Довідка "SQ". "Турбоатом" виробляє парові турбіни для ТЕС і АЕС, гідротурбіни для ГЕС, газові турбіни для ТЕС. 75% акцій ВАТ "Турбоатом" належить державі. Зараз "Турбоатом" бере участь у тендерах на постачання обладнання до В'єтнаму, Індії, Куби, Португалії, Росії, Туреччини та Фінляндії. За 8 місяців цього року частка експорту в загальному обсязі реалізації продукції заводу склала 67% (обсяг реалізації - 970 млн.грн.).

Ремонт та реконструкція обладнання підприємства здійснюються відповідно до комплексної "Програми технічного переозброєння виробництва ВАТ "Турбоатом" на 2008-2015 рр.", прийнятої дирекцією підприємства.

Верстат "Waldrich Coburg" був придбаний 1984 р., 1986 р. введений в експлуатацію. З фірмою-виробником підписаний контракт на його реконструкцію.