Харків офіційно став членом UNESCO Global Network of Learning Cities (GNLC) - міжнародної мережі міст, які впроваджують кращі практики освіти.
Про це повідомила міська рада.
Членство в мережі передбачає обмін досвідом між містами, впровадження сучасних освітніх підходів, а також розвиток доступної та безпечної освітньої інфраструктури для мешканців різного віку.
Приєднання Харкова до GNLC засвідчує відповідність освітньої політики міста принципам сталого розвитку, які підтримує ЮНЕСКО, та створює додаткові можливості для міжнародної співпраці у сфері освіти, - зазначили в мерії.
Про мережу UNESCO GNLC
UNESCO Global Network of Learning Cities — це міжнародна платформа, створена ЮНЕСКО для підтримки міст, які впроваджують концепцію освіти впродовж усього життя. Мережу було засновано в 2013 році Інститутом навчання впродовж життя UNESCO (UNESCO Institute for Lifelong Learning). Того ж року на Першій міжнародній конференції з міст-що-навчаються було прийнято Пекінську декларацію про будівництво міст-що-навчаються та ключові характеристики таких міст. У 2015 році мережа почала приймати членів.
Місто-що-навчається, за визначенням ЮНЕСКО, — це місто, яке мобілізує ресурси всіх секторів для розвитку інклюзивної освіти від базової до вищої, оживляє навчання в родинах та громадах, сприяє навчанню на робочих місцях, розширює використання сучасних технологій навчання, підвищує якість освіти та формує культуру навчання впродовж усього життя.
Членство в UNESCO GNLC безкоштовне. Міста зобов'язані кожні два роки подавати звіти про прогрес у впровадженні концепції міста-що-навчається. Мережа підтримує досягнення всіх 17 Цілей сталого розвитку ООН та є частиною порядку денного UNESCO "Освіта 2030".
Хто входить до мережі
Станом на грудень 2025 року до UNESCO GNLC входять 425 міст з 91 країни світу, які забезпечують можливості освіти впродовж життя майже для 500 мільйонів людей. Мережа представлена містами з усіх п'яти регіонів ЮНЕСКО. Серед членів — столиці та великі міста, зокрема Пекін, Каїр, Ріяд, Лісабон, Анкара, Ханой, Буенос-Айрес. Нові члени приймаються кожні два роки після оцінки журі експертів. Для вступу місто повинно продемонструвати відданість ідеї освіти впродовж життя, підтримку мера та наявність конкретних освітніх ініціатив.
Чим займається мережа
GNLC сприяє обміну знаннями, кращими практиками та досвідом між містами-членами. Мережа підтримує міста у впровадженні політики освіти впродовж життя через: взаємне навчання між містами, створення партнерств, розвиток потенціалу через тренінги та семінари, проведення міжнародних конференцій (раз на два роки), моніторинг прогресу через звіти, які міста подають кожні два роки, визнання досягнень через UNESCO Learning City Award.
Мережа працює над пріоритетними темами, які визначають міста-члени: освіта для сталого розвитку, планування та оцінювання освіти, освіта для здоров'я та благополуччя, освіта для глобального громадянства, цифрова грамотність та готовність до штучного інтелекту.
Що дає містам членство
Входження до UNESCO GNLC надає містам доступ до міжнародної платформи обміну найкращими освітніми практиками, можливість навчатися у досвіді інших міст світу, участь у міжнародних конференціях та форумах, технічну підтримку UNESCO у впровадженні освітніх програм, підвищення міжнародного авторитету міста, залучення міжнародних партнерів та донорів для освітніх проектів, методичну підтримку у розробці стратегій освіти впродовж життя.
Міста-члени отримують можливість брати участь у спільних проєктах, обмінюватися викладачами та експертами, впроваджувати перевірені міжнародні методики. Членство також допомагає містам досягати Цілей сталого розвитку ООН, особливо ЦСР-4 (якісна освіта) та ЦСР-11 (сталі міста).







