Онлайн-торгівля електронікою в 2022 році пережила чимало злетів і падінь. Криза, спровокована війною, тривала недовго через зміни споживацьких переваг та підвищення попиту на окремі позиції.

Ще в березні продажі в багатьох категоріях товарів дорівнювали нулю, а вже з кінця весни кількість замовлень в онлайн-магазинах почала зростати. Ритейлери змогли гідно відповісти на виклики, що спричинила війна: перевезти склади та працівників в безпечні регіони, вирішити питання логістики, змінити асортимент товарів відповідно до попиту, пристосуватися до нових умов. Українці ж почали більше замовляти онлайн, адже це безпечно, швидко, зручно.

Під час карантину, спричиненого розповсюдженням коронавірусної хвороби, експерти одного з найбільших сайтів України promocodius.com проводили дослідження споживацьких переваг. І тоді зафіксували схожі тенденції – українці теж масово почали купувати онлайн, намагаючись рідше відвідувати магазини та користуючись послугами перевізників. Після закінчення локдауну більшість клієнтів повернулась до звичного життя, але зараз є всі підстави очікувати, що онлайн-торгівля буде значно популярнішою досить довгий час.

Популярність гаджетів для зв’язку, роботи та навчання

Через переведення навчання в школах, вишах на дистанційну форму та перехід співробітників багатьох компаній на віддалений формат роботи підвищився попит на смартфони, ноутбуки, планшети, роутери, принтери. Також шукали промокоди на аксесуари – навушники, клавіатури, накопичувачі інформації.

Восени через проблеми з електропостачанням майже втричі зросла кількість охочих скористатися знижками на купівлю пауербанків. Найпопулярнішими були моделі ємністю 10-20 тисяч мАг. Також активно купували портативні зарядні станції, які використовують енергію сонця.

Попит на побутову техніку та електроніку

В 2022 році купували найчастіше:

  • Обігрівачі – різних моделей та виробників, на які попит зріс втричі в порівнянні з попереднім роком.
  • Генератори – найпопулярніший товар 2022 року через знеструмлення багатьох регіонів України та ризик повного блекауту.
  • Дрібна побутова техніка – використали на 68% більше промокодів, ніж минулого року. Високий попит пов’язаний з переселенням великої кількості українців в безпечні регіони та намаганнями їх зробити проживання в новій оселі більш комфортним.
  • Портативні освітлювальні прилади – знижки на різноманітні лампи, ліхтарі на батарейках та акумуляторах, які можна використовувати в разі відсутності електроенергії, застосували на 35% більше покупців.

Які товари перестали купувати в 2022 році

Знизився попит на велику побутову техніку – значно менше шукали промокоди на телевізори, холодильники, духові шафи, кондиціонери тощо. Впали показники продажів стаціонарних комп’ютерів, громіздкої офісної техніки, яка в умовах війни та обстрілів не може бути швидко зібрана та переміщена в місце тимчасового прихистку.

Більш ніж вполовину знизилась кількість використаних промокодів на техніку, що не входить в категорію товарів, необхідних для життя, або коштує надто дорого. Українці практично не замовляли потужні кавоварки, кухонні комбайни, йогуртниці, проектори. Впав попит і на електроніку дорогих світових виробників – купували здебільшого товари демократичних брендів з помірним чеком.