"Усі документи з питання передачі Харкову лізингових тролейбусів і трамваїв від львівської фірми "ПЛ Лізинг" знаходяться в юридичному департаменті Харківської міськради, в судах та інших структурах", - заявив 26 жовтня журналістам, відповідаючи на питання "SQ", директор Департаменту транспорту і зв'язку Харківської міськради Сергій Дульфан, коментуючи заяву засновника "ПЛ Лізинг" Ришарда Лучина про намір вилучити у Харкова рухомий склад за несплату.

Як повідомив С.Дульфан, дійсно, існує господарська суперечка. І пов'язана ця суперечка зі зміною постанови Кабінету міністрів про порядок використання бюджетних коштів для закупівлі рухомого складу у 2007 р. і, отже, з невиконанням державою своїх зобов'язань. "Я думаю, що крапку в цій суперечці має поставити суд", - підкреслив С.Дульфан.

Довідка "SQ". "ПЛ Лізинг" у 2010 р. заявив, що планує вилучити 90 тролейбусів і 10 трамваїв, переданих за лізинговою схемою харківській міській владі у 2006 р. За словами Ю.Свідзинського, "КП "Міськелектротранс" та Харківська міськрада з жовтня 2007 р. не виконують своїх зобов'язань зі сплати лізингових платежів.

Коментуючи цю інформацію, Михайло Добкін (тоді - мер Харкова) заявив, що міська влада не зможе без допомоги держави розрахуватися за лізингові тролейбуси і трамваї. 2 серпня 2010 р Ю.Свідзинський заявив, що направив до Міністерства юстиції судовий наказ на примусове виконання судового рішення про стягнення з "Міськелектротрансу" заборгованості з оплати взятого в лізинг транспорту.

22 вересня 2010 р. Харківська міськрада звернулася до Кабінету міністрів з проханням погасити борг міськради та КП "Міськелектротранс" перед ПП "ПЛ Лізинг" за закуплені в лізинг тролейбуси і трамваї. Міська влада також попросила керівництво "ПЛ Лізинг" і "Кредобанку" призупинити судові тяжби з приводу відновлення виплат за договором фінансового лізингу.

9 лютого 2011 р. харківський міський голова Геннадій Кернес повідомив, що в міському бюджеті на 2011 р. передбачено 3 млн. грн. для розрахунку з ПП "ПЛ Лізинг" за поставлений транспорт.

26 жовтня 2011 р. директор підприємства "ПЛ Лізинг" Юрій Свідзинський заявив, що підприємство хоче вилучити за несплату лізингові тролейбуси і трамваї, передані Харкову 2006 р. За його словами, заборгованість за рухомий склад становить 75,5 млн.грн. (без штрафів за прострочення виплати). Ю.Свідзинський заявив, що питанням стягнення з харківської влади заборгованості "ПЛ Лізинг" більше не займається. "Вирішення питання вийшло на новий рівень. "ПЛ Лізинг" - це підприємство зі стовідсотковими польськими інвестиціями, тому зараз проблемою цих боргів займається керівництво Польщі", - заявив Ю.Свідзинський.

Як заявив в офіційному листі, яким володіє "SQ", засновник "ПЛ Лізинг" Р.Лучин, лізингові платежі не сплачувалися львівському підприємству весь 2010 р., а замість задекларованих до сплати в першому кварталі 2011 р. 3 млн.грн. фактично сплачено 2 млн.грн. З квітня 2011 р. ніяких надходжень грошей не було. Як підкреслив Р.Лучин, зобов'язання зі сплати заборгованості лізингових платежів комунального підприємства "Міськелектротранс" визначені в судовому порядку. Є рішення суду, і відкрите виконавче провадження.

За словами Р.Лучина, договір фінансового лізингу закінчується в листопаді 2011 р. "Харківська міськрада не робить жодних конкретних кроків щодо вирішення проблеми сплати заборгованості або реструктуризації договору. У разі подальшої такої поведінки керівництва Харкова інвестор (Польський державний банк "РКО ВР SA" в особі ВАТ "Кредобанк") має намір вилучити всі трамваї і тролейбуси і передати їх іншим містам України", - підкреслив Р.Лучин.