"Ми дожили до того, що у нас у Харкові понад 60% пільговиків. За проїзд у міському електротранспорті платять лише 33% пасажирів", - заявив 23 червня під час засідання комісії Харківської міськради з питань планування, бюджету та фінансів гендиректор КП "Міськелектротранс" Сергій Почепецький.

За його словами, багато харків'ян користуються підробленими пільговими посвідченнями. "А кондуктори просто не можуть відрізнити підробку від справжнього документа. Буває, люди просто показують ксерокопії документів, що незаконно. Ми ведемо з цим боротьбу, але не завжди успішно", - підкреслив С.Почепецький. За його словами, у 2010 р. компенсація з державного бюджету за проїзд пасажирів пільгового контингенту склала 12% потреби. З необхідних 280 млн.грн. на компенсацію пільгового проїзду надійшло тільки 29,9 млн.грн.

Також гендиректор підприємства зазначив, що Харків разом з Києвом - лише два міста в Україні, де тариф на проїзд у міському наземному електротранспорті вище 1 грн. "Після підвищення тарифу дефіцит став меншим. Наприклад, у травні одне тролейбусне депо запрацювало 1 млн. 818 тис.грн., на зарплату пішло 1 млн. 659 тис.грн. Але в нас ще є служба енергетики, служба руху, які досить затратні . Фактично дефіцит бюджету підприємства на рік становить близько 100 млн.грн.", - повідомив С.Почепецький.

За словами заступника директора Департаменту транспорту і зв'язку Харківської міськради Євгена Федорчука, введення єдиного проїзного квитка дозволить "Міськелектротрансу" поліпшити контроль над проїздом пасажирів. "Завдяки встановленню маленьких касових апаратів буде проводитися чіткий облік поїздки звичайних пасажирів та пасажирів пільгового контингенту. А якщо буде вирішене питання монетизації пільг, то це взагалі буде нашим порятунком. Пільговикам просто будуть видаватися гроші, а вони вже на свій розсуд будуть їх використовувати", - підкреслив Є.Федорчук.

Він також додав, що незважаючи на проблеми підприємства, скорочуватися маршрути міського електротранспорту не будуть.

Довідка "SQ". Як раніше повідомляв С.Почепецький, після підвищення тарифів виручка підприємства "Міськелектротранс" збільшилася до 250 тис.грн. на день. Раніше вона становила близько 160 тис.грн. на день. "Але все одно, з урахуванням усіх надходжень і витрат, при здорожчанні енергоресурсів дефіцит бюджету "Міськелектротрансу" до кінця року складе 88 млн.грн", - заявив С.Почепецький.

З 12 березня тарифи на проїзд у трамваях і тролейбусах у Харкові підвищилися з 1 грн. до 1,5 грн.

Як повідомив у квітні харківський міський голова Геннадій Кернес, КП "Міськелектротранс" взяло банківський кредит у розмірі 70 млн.грн. під 16% річних. За словами Г.Кернеса, кошти, отримані за кредитом, підуть на погашення попереднього кредиту, кілька років тому взятого в банку "Актив" на виплату зарплати. "Щоб повернути кредит, "Міськелектротранс" буде заробляти гроші на ремонті та обслуговуванні рухомого складу", - підкреслив Г.Кернес.