Потери в "зеленой" войне, проблема с троллейбусами и визит Клюева

Позаминулого тижня війна за Лісопарк закінчилася. На перший погляд, захисники зелених насаджень зазнали нищівної поразки: їх наметове містечко знесли, будівництво дороги через парк триває. Але ця перемога для міської влади виявилася пірровою. Згідно результатів телефонного опитування, проведеного Харківською філією Інституту проблем управління ім. Горшеніна, 69,5% харків'ян негативно ставляться до будівництва дороги через Лісопарк, підтримує цю ініціативу менше чверті респондентів - 22,8%. 68,1% опитаних оцінюють дії місцевої влади в цьому конфлікті негативно, позитивно - 15,1%.

Загалом, інформаційну війну мерія програла начисто: харків'яни проти будівництва дороги. Мабуть, розуміючи це, влада зробила чергову спробу заспокоїти громадськість. Губернатор Михайло Добкін заявив, що в тому районі Лісопарку, який з'єднує вулицю Новгородську з вулицею Сумською, не буде побудовано нічого, крім дороги: там не буде навіть зупиночних павільйонів. Крім того, за словами Добкіна, кожне рішення міської ради у сфері земельних відносин передбачає укладання договорів оренди. Але з приводу землі в Лісопарку договорів немає, а значить, і будуватися нічого, крім дороги, не буде. У той же час губернатор відзначив, що коли незабаром ця ситуація викликає такий суспільний резонанс, то до рішення міськради можна внести зміни, щоб виключити в Лісопарку будь-яке будівництво, крім будівництва дороги.

Звичайно, слова правильні, тільки невчасні. Давати виразні гарантії того, що дорога через Лісопарк не обросте розважальними закладами, потрібно було раніше - ще тоді, коли учасники акції рпотесту розбивали своє наметове містечко. Тоді й громадську думку можна було б схилити на свій бік.

У четвер, 10 червня, близько 100 осіб пікетували Харківську міськраду. Так вони висловили підтримку супротивникам вирубки дерев у Лісопарку, яких заарештували на 15 діб. Загалом, громадські працівники протестують, а дорога будується. Можна було б згадати прислів'я "Собака гавкає, караван йде". Тільки у випадку з Лісопарком гавкіт собаки може завдати істотної шкоди каравану.

Михайло Добкін минулого тижня зробив дуже цікаву заяву. Він запевнив громадськість у тому, що проїзд у харківському метро найближчим часом не здорожчає. Причина цього - якісь "внутрішні ресурси" підприємства, які ще не вичерпані. Ці слова дуже дисонують із заявою начальника КП "Харківський метрополітен" Сергія Мусєєва, який кілька тижнів тому з цифрами в руках переконував громадськість у тому, що підвищення ціни на проїзд у метро - єдиний спосіб для підприємства хоч якось звести кінці з кінцями. Пояснень настільки різними поглядами на стан справ у метро може бути два. Перше - Михайло Добкін просто намагається заспокоїти громадськість напередодні місцевих виборів, які, цілком можливо, відбудуться восени. Друге пояснення - губернатор навмисне грає проти керівництва метрополітену. У такому випадку це перша тріщина в розколі, про який автор уже писав: йдеться про можливе протистояння міської влади в особі Геннадія Кернеса, до якої належить начальник метрополітену, і команди губернатора.

У середу, 9 червня, з'явилася інформація, що львівське приватне підприємство "ПЛ Лізинг" збирається вилучити 90 тролейбусів і 10 трамваїв російського виробництва, які передали Харкову за лізинговою схемою в 2006 р. Про це інформагентству "STATUS QUO" повідомив директор підприємства Юрій Свідзінський. За його словами, заборгованість за рухомий склад разом із штрафами за прострочення виплати становить 47 млн.грн. А "Міськелектротранс" та Харківська міськрада з жовтня 2007 р. не виконують своїх зобов'язань з погашення лізингових платежів.

Прокоментував ситуацію Михайло Добкін, адже проблема виникла, коли він був мером Харкова. За його словами, міська влада почала розраховуватися за трамваї і тролейбуси, вироблені в Росії, але потім у законодавстві з'явилася норма, згідно з якою виділяти з державного та місцевого бюджетів кошти можна на техніку тільки українського виробництва. Вийшло так, що закон почав мати зворотну силу: державні гроші казначейство не пропускало, тому що є приписка "на техніку тільки вітчизняного виробництва". Мерія, за словами губернатора, намагалися довести, що це правило не може поширюватися на лізингову схему, тому що транспорт вже отриманий та експлуатується. І у зв'язку з цим міська влада могла платити тільки тіло самого лізингу, що вона й робила, а відсотки погашати не могла.

Отже, влада киває на казначейство, казначейство - на закон. З одного боку, все не так погано. Хоч це і не зовсім чесно, але бюджет не несе витрат на сплату боргу комерційній структурі. А тролейбуси навряд чи будуть вилучені: надто складно це здійснити юридично і технічно. Тому тягнутися ця історія може ще дуже довго. З іншого боку, вся ця ситуація стала надбанням громадськості і може істотно підмочити репутацію Харківського регіону як надійного ділового партнера.

Підняти ділову репутацію регіону був покликаний АEROFORUM.UA, який відбувся у Харкові минулого тижня. Його організаторами були міжнародний аеропорт "Харків" і компанія "Інвестиції в Харків", генеральним партнером - компанія "DCH".

На форумі пролунали цікаві заяви з приводу перспектив харківського аеропорту. Генеральний директор аеропорту Володимир Васильченко заявив, що після реконструкції харківський аеропорт зможе приймати літаки з усіх аеропортів Європи, Близького Сходу і великих російських міст. За його словами, реконструйовані та нові злітно-посадкові смуги харківського аеропорту зможуть приймати літаки "Airbus" та "Boeing".

АEROFORUM.UA був унікальний складом учасників: на захід приїхали 750 делегатів з 35 країн. В основному це були представники структур, так чи інакше пов'язаних з авіаперевезеннями. На відміну від форуму IFIK-2009, який проводили ті ж організатори в грудні, АEROFORUM.UA був спеціалізованим, а тому розмови на ньому велися предметні, що, мабуть, призведе до конкретних результатів.

У четвер, 10 червня, до Харкова приїхав перший віце-прем'єр Андрій Клюєв. У програмі його візиту було відвідання заводу ім.Малишева і нарада в облдержадміністрації. На підприємстві Клюєв ознайомився з новими зразками техніки і пообіцяв те ж, що обіцяли заводу всі високі гості, - гроші. За його словами, Кабінет міністрів у найближчі три місяці виділить підприємству більше 350 млн.грн., 255 млн.грн. з яких - у рамках замовлення різної техніки. Замовником виступить Міністерство промислової політики. Ще 118 млн.грн. будуть виділені на модернізацію танка "Оплот". Крім того, Клюєв зазначив, що до його приїзду на заводі виплатили велику частину заборгованості із зарплати. "Залишилося ще близько 7 млн.грн., і ці гроші будуть виплачені найближчим часом", - підкреслив він.

Нарада в облдержадміністрації пройшла набагато жвавіше, ніж очікувалося. Спочатку високий гість зачитав довгу доповідь про діяльність уряду, потім виступив губернатор. Його промова була гранично конкретна і розбита на пункти. Кожен пункт починався з опису проблеми, а закінчувався словами "просимо то" або "пропонуємо це". Клюєв реагував майже на кожне запитання або прохання, причому не завжди обмежувався обіцянками. Наприклад, безпосередньо на нараді "Нафтогазу" було дано вказівку підписати з областю договір про співпрацю, а Мінфін повинен підготувати випуск облігацій для залучення коштів на ремонт обласних доріг. Загалом, візит, здається, вдався.