Харківська обласна організація ВО "Свобода" спільно з учасниками Харківського комітету захисту України провели 7 липня установчі збори ініціативної групи з організації місцевого референдуму з питання мораторію на знищення та забудову зелених зон Харкова. Збори відбулися в Покровському сквері, біля пам'ятника Григорію Сковороді. Як повідомили "SQ" у прес-службі Харківської обласної організації ВО "Свобода", у зборах взяли участь 204 особи (відповідно до законодавства необхідна присутність не менш як 200 членів територіальної громади - "SQ").

Учасники зборів прийняли рішення про створення ініціативної групи зі збору підписів на підтримку проведення референдуму (необхідно протягом 30 днів зібрати підписи десятої частини загальної кількості виборців Харкова) та затвердили питання, які повинні бути винесені на референдум. Зокрема, пропонується шляхом референдуму ввести мораторій на забудову, знищення та зміну цільового призначення зон рекреації, створити механізм вирішення долі зелених насаджень тільки через місцевий референдум, скасувати рішення Харківської міськради про вирубку дерев для будівництва дороги в Центральному парку культури і відпочинку (ЦПКіВ) їм . Горького, знищення частини Лісопарку під поле для гольфу та будівництво п'ятдесятиметровій церкви з підземним паркінгом у сквері Перемоги.

Довідка "SQ". 19 травня виконавчий комітет Харківської міськради ухвалив рішення про будівництво нової дороги, для чого на території ЦПКіВ ім.Горького (переходить у Лісопарк) потрібно було зрубати 503 дерева. 20 травня почалася вирубка дерев. 21 травня активісти низки громадських організацій і мешканці міста почали акцію протесту в місці проведення робіт, намагаючись не допустити вирубки дерев та проведення будівельних робіт. У результаті зіткнень між будівельниками, охороною та учасниками акції протесту постраждало декілька людей, також кілька учасників акції були затримані міліцією.

У червні ВО "Свобода" вже кілька разів намагалася провести збори для створення ініціативної групи референдуму, проте не збирало достатньої кількості учасників.