Бізнес це дитя підприємця. І його створення точно так же вимагає чіткого планування і багатогранної підготовки його батька. Найпершим етапом цього планування є бізнес ідея для підприємства.

Створення свого бізнесу - важливе рішення. Для початку слід визначити пріоритетний напрямок. Те, що найбільш підходить для підприємця, відповідає його інтересам, запитам і бажанням. Це ї є його нішею.

У виборі ніші допоможе невеликий тест. Можливо, для багатьох він буде знаком, проте він досить ефективний і простий. Всі дії людини можна розділити на три основні групи:

Улюблені справи

Сюди включаються всі справи, при виконанні яких людина отримує задоволення. Ті справи, які він може робити безоплатно, виключно заради приємних відчуттів.

Прибуткові справи

Різні заняття людини, які можуть бути оплачені людьми. Навіть при відсутності постійної роботи є моменти, за які готові платити інші люди. Якщо майбутній підприємець сам не може відповісти собі на це питання, то можна звернутися до своїх друзів або колег.

Висококласні справи

Навіть сіра мишка може бути сильною, але в чомусь своєму, особливому.

Може бути, бізнесмен і не найяскравіший представник в цій області, але значно кращий оточуючих. Якщо самому собі важко відповісти на це питання можна знову ж звернутися до друзів або, скоріше, до їхніх прохань. Предмет їх прохання і показує професійність в цьому відношенні.

За підсумками сформуються три групи, деякі пункти які можуть перетинатися. Саме вони стануть кращими варіантами напрямків під відкриття вашого бізнесу. В результаті не важливо, на що впаде вибір. Головне займатися однією справою, не відволікаючись ні на що інше. Кращі результати будуть досягнуті в період, коли підприємець горить ентузіазмом.

Проблема в тому, що близько 80% людей так і не визначаються з нішею, в якій відкрити свій бізнес. Вони схильні до мрій, безперспективного планування в той період, коли можна спробувати свою справу в різних напрямках.

Розібравшись з моментом, що пояснює те, як знайти себе в бізнесі, можна приступати до наступного кроку - визначення переваг над можливими конкурентами. При такому аналізі не має значення сфера, перш за все, аналізується продукція або послуги, вироблені підприємством.

Конкурентоспроможність наше все

 Позитивний результат вибору ніші слід закріпити наступним кроком - плануванням конкурентоспроможних товарів або послуг, в залежності від сфери. Для цього необхідно провести аналіз продукції можливих конкурентів, з метою якісного порівняння. У підсумку вийде список, який стане фундаментом для створення своєї продукції, яка перевершує конкурентну.

Крім цього в бізнес-план підприємства необхідно закласти основні способи підтримки рівня конкурентоспроможності. У сучасних ринкових умовах виділяють кілька методів:

Ціновий

У цьому методі використовується управління ціновою політикою підприємства. Для початку підприємець знижує вартість продукції, залучаючи підвищений попит. Отримавши лідируючі позиції і хорошу репутацію, компанія повертає ціни на колишній рівень, або підвищує їх на певний відсоток.

Однак, як показує практика, такий метод може призвести до конфузу. Так в кінці 20 століття якась американська корпорація з виробництва продукції з алюмінію стала знижувати ціну аж до втрати рентабельності. Основні конкуренти, бачачи це, так само взяли приклад. У підсумку на американський ринок хлинули дешеві ресурси з Європейських країн, що призвело до банкрутства американців.

Неціновий

Друге тисячоліття стало основоположником використання цього методу. Він ґрунтується на поліпшенні якості продукції і послуг, його обслуговування і багатьох інших факторів. Організація свого бізнесу з урахуванням нецінової методу передбачає збільшене увагу:

Якості.

Безпечного застосування і надійності продукції.

Економічності використання продукції.

Зручності експлуатації продукції.

Екологічності.

Швидкості виробництва.

Рекламі.