"Без преференцій національному виробнику Україна може залишитися без літаків", - заявила 24 листопада при відвідуванні Харківського державного авіаційного виробничого підприємства народний депутат, голова комітету Верховної Ради з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва Наталія Королевська.

За її словами, авіабудування може виявитися в кризі без державної підтримки. Народний депутат зазначила, що зараз у країні немає чіткої програми розвитку авіабудування, без чого інноваційна галузь не може розвиватися. Н.Королевська заявила, що неодноразово зверталася до уряду з приводу необхідності дати стимули літакобудівельникам: змінити критерії тендерних закупівель та налагодити кредитування під пільгові відсотки. "Тільки тоді з'явиться можливість налагодити масове авіавиробництво. Програма-мінімум для Харківського авіазаводу - сім літаків уже наступного року, а до 2013 р. підприємство зможе вийти на повну самоокупність і збільшити обсяги виробництва до 12 літаків на рік", - підкреслила вона.

"Ми перетворилися на "країну напівфабрикату" і більше продаємо сировини, ніж кінцевого продукту. Літак - це кінцевий продукт з найбільшою доданою вартістю. Це той рівень інновації, до якого має прагнути держава, тому що, продаючи кінцевий продукт, ми максимум грошей заробляємо до бюджеу", - заявила Н.Королевська.

Також у ході візиту до Харкова Н.Королевська відвідала машинобудівний завод "ФЕД". Вона зазначила, що модернізація на "ФЕДі" - це вдалий приклад дії закону про державно-приватне партнерство, який був нею розроблений і прийнятий Верховною Радою у жовтні 2010 р. Як зазначила нардеп, закон починає працювати на практиці, у підприємств з'явилися можливості залучити капітал і захистити державні інтереси.