Заборгованість із зарплати в 33 млн.грн. на Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві (ХДАВП) повністю погашена. Про це 9 серпня заявив журналістам заступник голови Харківської облдержадміністрації Володимир Бабаєв.

За його словами, в рамках виконання доручень першого віце-прем'єр-міністра України Андрія Клюєва заводу були перераховані з держбюджету 330 млн.грн., з яких і розрахувалися із заборгованістю із зарплати. Завод з отриманої суми також виділив 21 млн. грн. для виплати нарахувань до загальнообов'язкових фондів і на оплату енергоресурсів, 154 млн.грн. - на погашення відсотків за облігаціями. Кошти, що залишилися були використані як обігові для запуску виробництва літаків. Крім того, заводу повернули 17 млн.грн. експортного ПДВ.

Як зазначив В.Бабаєв, група інвесторів ДП "Харківський електромеханічний завод" зобов'язалася до 1 листопада 2010 р. виплатити 9,5 млн.грн. заборгованості із зарплати на підприємстві. Перша виплата вже зроблена (це була зарплата за червень). Після погашення заборгованості із зарплати і реструктуризації завод зможе стабільно працювати, випускаючи традиційну для нього продукцію.

За словами В.Бабаєва, вже розроблений і затверджений у Міністерстві промполітики план реструктуризації ДП "Харківський приладобудівний завод ім.Шевченка". Тепер потрібно дочекатися, поки суд призначить керівника санації підприємства, і почати реалізовувати проект реструктуризації (попередній санатор Дмитро Задружний був звільнений). "Погасити заборгованість із зарплати на заводі можна тільки шляхом реструктуризації підприємства", - зазначив В.Бабаєв.

За його словами, облдержадміністрація працює з Мінпаливенерго над тим, щоб у заводу ім.Шевченка були виробничі замовлення. Наприклад, визначається список енергооб'єктів, на які може поставлятися продукція заводу, - Дністровська ГАЕС, ГЕС Дніпровського каскаду і атомні електростанції. Очікується надходження коштів і в рамках оборонного замовлення, який виконує завод.

Довідка "SQ". Основною продукцією ХДАВП є літаки, розроблені в АНТК ім.O.Антонова. На початку 90-х рр. XX ст. ХДАВП перейшло на виробництво Ан-74 для потреб комерційної авіації, а починаючи з 1999 р. серійно виробляє регіональний турбогвинтовий Ан-140. У 2007-2008 рр. ХДАВП передав Лівії літак Ан-74, у травні 2009 ХДАВП передало лівійським замовникам Ан-74ТК-300. У 2010 р. завод планує випустити три літаки Ан-74, один (Ан-74-Т-200А) призначений для постачання в Єгипет, ще два (Ан-74-ТК-200С) - до Лівії. Кредиторська заборгованість ХДАВП становить 1,5 млрд.грн.

ХЕМЗ виробляє великі електричні машини постійного струму, зокрема, для шахтних підйомників і прокатних станів. Завод виробляє також апарати для тягового складу залізниць і кораблів, а також спецтехніку. 3 червня близько 200 працівників ХЕМЗ провели акцію протесту, вимагаючи погасити заборгованість із зарплати. 5 липня заводчани заявили про готовність почати протестну голодування, вимагаючи виплатити борги із зарплати. 7 липня Міністерство промислової політики України оголосило конкурс на посаду директора ХЕМЗ. Термін подачі заявок - до 25 серпня 2010 р., оголошення переможця призначений на 23 вересня 2010 р. За даними профкому заводу, заборгованість із зарплати на підприємстві з січня до червня 2010 р. складає 7,4 млн.грн.

Харківський приладобудівний завод ім.Шевченка виробляє телефонні станції, системи управління для спецтехніки і енергооб'єктів. Господарський суд Харківської області у серпні 2009 р. порушив справу (№ 50/120-09) про банкрутство заводу. На заводі працює близько 2 тис. осіб. Заборгованість із зарплати на підприємстві становить близько 15 млн.грн. 21 червня працівники заводу оголосили страйк і перекрили рух на вул. Жовтневої революції, на якій розташований завод.