Харьковский авиазавод получил 14 миллионов гривен на погашение долгов по зарплатеНа Харківське державне авіаційне виробниче підприємство надійшло 14 млн.грн. на погашення боргів із зарплати. Про це на зустрічі з трудовим колективом підприємства повідомив голова Харківської облдержадміністрації (ХОДА) Михайло Добкін, передав сайт ХОДА. "Президент дав доручення, і сьогодні на завод надійшли перші 14 млн.грн., до четверга буде ще 56 млн.грн., усього - 70 млн.грн. Частина грошей також додасть саме підприємство від продажу комплектуючих, наскільки я зрозумів, з цим проблем не буде", - зазначив губернатор.

За його словами, для стабілізації роботи авіазаводу необхідно в першу чергу налагодити виробництво конкурентоспроможної продукції, а також знайти ринки збуту. "Я двома руками за те, щоб ми зараз отримали гроші і погасили борги із зарплати. Цей спокій людей, можливість годувати свої сім'ї. Для області це можливість позбутися величезного боргу із заробітної плат, який тягнеться з 2007-2008 років. Але так весь час тривати не може. Підприємство повинно знайти свою нішу, знайти ринки, на які буде продавати свою продукцію - хоч запчастини, хоч готові літаки", - підкреслив М.Добкін.

За його словами, щоб завантажити підприємство роботою, насамперед необхідні державні замовлення. "Жодна держава не купить літак, якщо він не експлуатується вдало в тій країні, де вироблений. Тому ми виступимо з пропозицією, щоб держава не зарплату платила, а сплатила виробництво 4-5, а краще 10 літаків, які будуть пов'язувати Харків з містами України. Тоді і заводу буде легше: оборотні кошти з'являться, і можна буде вести переговори з іншими країнами, з тим же Казахстаном, Азербайджаном та іншими пострадянськими республіками", - заявив губернатор.

Довідка "SQ". Трудовий колектив Харківського державного авіаційного виробничого підприємства ініціював проведення 25 травня зборів з приводу заборгованості із зарплати. За даними профкому, заборгованість із зарплати існує вже шість місяців і становить близько 60 млн.грн. За офіційними даними, заборгованість із зарплати на заводі на середину березня становила 23 млн.грн.

Як заявив 16 травня М.Добкін, опрацьовується можливість отримання авіазаводом великого кредиту. Запорукою кредиту буде продукція підприємства. Раніше повідомлялося, що авіазавод отримає 200 млн.грн. кредиту.

Основною продукцією ХДАВП є літаки, розроблені в АНТК ім.O.Антонова. На початку 90-х років XX ст. ХДАВП перейшло на виробництво Ан-74 для потреб комерційної авіації, а починаючи з 1999 р. серійно виготовляє регіональний турбогвинтовий Ан-140. У 2007-2008 р. завод передав Лівії літак Ан-74, в травні 2009 р. - Ан-74ТК-300. У 2010 р. завод планував випустити три літаки Ан-74, один (Ан-74-Т-200А) призначений для постачання в Єгипет, ще два- Ан-74-ТК-200С - до Лівії.