Представники компанії Visa відмітили, що українці поступово повертаються до довоєнних обсягів витрат. Змінилась їх структура, однак обсяг транзакцій знову відповідає показникам початку лютого 2022 року. Спробуємо проаналізувати, як змінювалась активність використання банківських карток за останні 6 місяців, та на що сьогодні українці витрачають кошти.

Українці повернулись до онлайн-покупок

Збільшення кількості транзакцій за банківськими картками Visa демонструє, що українці поступово повертаються до покупок в торговельних мережах та інтернет-магазинах. Це підтверджує і статистика використання промокодів порталу Промокодіус. Детальніше про платформу читайте тут.

Також стабілізується динаміка зняття готівки з карток. В березні показник різко скоротився до 58%, а вже влітку підріс на 20%. Що стосується платежів за товари й послуги з карток, то на початку війни обсяги впали до 73%, а зараз зросли до 107% в порівнянні з показником лютого.

Варто зазначити, що змінилась структура витрат українців. Це, в основному, продиктовано зміною способу життя під час війни. Станом на серпень 2022 року аналітики відмічають відновлення сектору онлайн-шопінгу. На разі, до ключових категорій товарів, що мають найбільший попит, експерти відносять:

  • побутову техніку та електроніку;

  • косметику та товари по догляду за собою;

  • продукти;

  • меблі.

За останній місяць українці менше витрачали на їжу та паливо, більше - на побутову техніку. Частка витрат на продукти в загальному обсязі карткових платежів становить 45%. Показник безготівкових витрат на пальне зменшився на 10%, на купівлю електроніки - на 4%.

Також аналітики відмічають зростання витрат на медикаменти та медичні товари (+4%). Покупці цієї категорії товарів - переважно жителі невеликих містечок. Також українці почали витрачати більше на промислові та будівельні товари (+3%), одяг та взуття, кафе і ресторани (+2,3%).

Що стосується вибору способів доставки, то поки більшість віддає перевагу найбільш бюджетним варіантам. Крім ціни, на вибір впливає швидкість доставки. Більшість покупців зараз не готові чекати на своє замовлення понад тиждень, тому онлайн-покупки в закордонних магазинах і маркетплейсах поки що менш популярні, ніж до війни.

Є також покупці, які повністю відмовилися від онлайн-покупок. До цієї категорії належать жителі південних регіонів країни, жінки від 46 років та безробітні. Серед причин відмови від віртуального шопінгу називають відсутність потреби (24%), фінансові труднощі (23%) та війна (11%).

Сприяння у підборі фінансових послуг Не є офертою