Усі роботи з реконструкції залізничних колій під швидкісні поїзди "Hyundai" і "Skoda" виконуються відповідно до встановлених графіків. Про це повідомив "SQ" начальник статутного територіально-галузевого об'єднання "Південна залізниця" (ПЗ) Віктор Остапчук. За його словами, зараз монтується обладнання на чотирьох тягових підстанціях, закуплені п'ять трансформаторів. Вартість однієї тягової підстанції становить 80 млн.грн. Вони будуть розміщені в Краснограді, Новій Водолазі, Полтаві, Карлівці, Лозовій.

"Обладнання вітчизняне, надходить із Рівненського заводу високовольтної апаратури. Ще ми закупили п'ять трансформаторів у Санкт-Петербурзі та Єкатеринбурзі (Росія). В принципі, цього року ми плануємо закінчити всі необхідні роботи на залізничних шляхах від Полтави до Краснограда і від Краснограда до Лозової , провести монтаж контактної мережі регулювання і повністю змонтувати обладнання всіх тягових підстанцій. Наступного року ми з'єднаємо районні підстанції "Харківобленерго" та "Полтаваобленерго" з цими підстанціями, на початку наступного року подамо напругу, подивимося на їх роботу", - зазначив В.Остапчук .

Начальник Південної залізниці повідомив, що поїзди "Hyundai" і "Skoda" мають надійти в березні, але "Hyundai" може поставити склад і раніше. "Один поїзд "Skoda" вже готовий. Зараз наші машиністи проходять навчання у технічній школі, також вони виїжджали у відрядження до Литви, де працюють такі ж поїзди "Skoda". У березні ми повинні зробити обкатку цих поїздів, подивитися, як вони будуть працювати в наших умовах. А перший потяг плануємо запустити у травні", - підкреслив В.Остапчук.

Також він зазначив, що зараз реконструюються всі станції на шляху проходження швидкісних поїздів. Зокрема, модернізуються платформи, на станціях встановлюється система навігації, яка попереджає пасажирів про наближення швидкісного потягу за 5 км. "Кегичівка, Нова Сахновщина, Красноград взагалі стануть одними з найкрасивіших станцій. Також прокладається оптоволоконна мережа, щоб забезпечити пасажирам доступ в інтернет за технологією Wi-Fi", - розповів начальник Південної залізниці.

В.Остапчук додав, що швидкісні потяги будуть використовуватися і після Євро-2012. "Ціна на проїзд у цих потягах якщо підніметься, то, думаю, не набагато. Ми сьогодні повинні скласти конкуренцію іншим видам транспорту, зокрема, повітряному. Так, наприклад, є зараз недорогі авіарейси, але літак візьме на борт 40-100 пасажирів, а поїзд - 700 осіб. Завдання нам поставлене: від Харкова до Києва пасажири повинні доїжджати за 3,5 години, з Донецька до Києва - за 5 годин, з Харкова до Донецька - за 3,5 години", - зазначив В.Остапчук.

Крім того, він розповів, що 4 листопада, в День залізничника, планується відкрити наскрізний рух електрифiкованою ділянкою від Полтави до Кременчука.

Довідка "SQ". У рамках Євро-2012 у 2012 р. Південна залізниця отримає міжрегіональні потяги "Hyundai": шість - до початку фіналу чемпіонату Європи 2012 р. і чотири - після його закінчення. Склади призначені для перевезення пасажирів на міжміських маршрутах швидкісного руху, у тому числі під час проведення Євро-2012. Найбільш ймовірні маршрути, якими через Харків будуть ходити швидкісні поїзди, це Харків - Київ та Київ - Донецьк.

12 січня 2011 р. ПЗ уклала договір з ВАТ "Skoda Vagonka" (Чехія) на постачання двох двоповерхових міжрегіональних поїздів подвійного струму. Термін постачання поїздів - другий квартал 2012 р. Один поїзд буде ходити на ділянці Харків - Полтава - Кременчук, а другий - на ділянці Харків - Куп'янськ.

ПЗ входить до складу 6 залізниць України, які об'єднує монополіст залізничних перевезень "Укрзалізниця". Південна залізниця проходить територією семи областей України: Донецької, Кіровоградської, Луганської, Полтавської, Сумської, Харківської та Чернігівської. Управління Південної залізниці розташоване у Харкові.