Цього року кошти з міського бюджету на закупівлю різдвяних і новорічних декорацій не витрачали. Про це за повідомленням Харківської міськради мер Ігор Терехов розповів сьогодні, під час спілкування з представниками учнівського самоврядування.
За його словами, прикрашання міста здійснюється за рахунок соціально відповідального бізнесу.
«Жодної копійки бюджетних коштів ми не витратили. Це результат моїх домовленостей з бізнесом, з людьми, небайдужими до Харкова», - підкреслив мер.
Святкові композиції вже встановили в саду ім. Шевченка, Центральному парку, біля Сухого фонтану на пл. Свободи, на деяких станціях метро тощо. Для прикрашання міста в основному використовують торішні декорації.
Як у світі?
У багатьох містах світу різдвяне та новорічне прикрашання центральних вулиць і знакових місць давно перейшло на плечі приватного бізнесу. Класичний приклад — Нью-Йорк: знаменита ялинка біля Рокфеллер-центру, світлове шоу на фасаді Saks Fifth Avenue, сніжинки над перехрестями і ангели вздовж 5-ї авеню оплачуються повністю власниками нерухомості, рітейлерами і спонсорами (NBCUniversal, Cartier, Tiffany & Co., Spotify та ін.). Місто лише видає дозволи і підключає електрику.
Аналогічно в Лондоні головні ілюмінації на Regent Street і Oxford Street фінансує асоціація рітейлерів New West End Company — бюджет 2–3 млн фунтів на рік без єдиного пенні з казни.
У Парижі Єлисейські поля частково оплачує мерія, зате авеню Монтень і Вандомська площа — виключно люксовими брендами через комітети Comité Montaigne і Comité Vendôme.
В Азії модель ще більш яскраво виражена: в Токіо (Роппонгі, Маруноуті), Сінгапурі (Orchard Road) і Дубаї (Dubai Mall, Burj Al Arab) все освітлення і гігантські інсталяції — це інвестиції девелоперів і торгових центрів. У Сінгапурі асоціація власників уздовж Orchard Road щорічно збирає 5–7 млн сінгапурських доларів, у Дубаї окремі об'єкти можуть коштувати до 10 млн доларів.
Навіщо це бізнесу?
Різдвяне оформлення збільшує грудневий трафік в магазини і ресторани на 30-100%, підвищує орендні ставки і перетворює вулицю в обов'язкову точку для фотографій. У підсумку найфотогенічніші та найвідвідуваніші святкові локації світу майже завжди створені не міським бюджетом, а приватними грошима тих, хто безпосередньо заробляє на новорічному ажіотажі.







