"Лопанська і Жихарська греблі знаходяться в такому стані, що їх капітальний ремонт неможливий через повну корозію несучих металоконструкцій", - заявив 27 березня під час засідання постійної комісії Харківської міськради з питань ЖКГ директор КП "Комплекс з експлуатації об'єктів водозниження і зливової каналізації" Олександр Докучаєв. За його словами, Жихарська гребля втратила свою значимість, тому її просто ліквідують. Що стосується Лопанської греблі, збудованої 1933 року, то замість неї хочуть побудувати нову.

Як зазначив О.Докучаєв, на проектування та виконання першого етапу будівельно-монтажних робіт нової греблі було виділено 700 тис.грн. "Наразі укладений договір на розробку проекту нової греблі з харківським інститутом "Гідропроект", проведене обстеження Лопанської греблі. Завтра відбудеться нарада в "Гідропроекті", на якій уже більш конкретно розглянуть проект майбутньої греблі", - розповів О.Докучаєв.

Він зазначив, що після того, як проект нової греблі підготують, річку Лопань необхідно буде пустити обвідним каналом. "Також зараз існує проблема з переходом людей через річку Лопань. На новій греблі передбачається зробити пішохідний місток", - підкреслив О.Докучаєв.

Окрім того, за його словами, цього року з міського бюджету виділені кошти на капітальний ремонт Павлівської і Журавлівської гребель. Павлівську греблю вже починали ремонтувати у 2009-2010 рр., коли ремонтували Гончарівську та Новобаварську греблі.

Довідка "SQ". У Харкові зараз сім гребель: Павлівська, Лопанська, Журавлівська, Гончарівська, Новобаварська, Жихарська і гребля в Лозовеньках.

Як раніше повідомляв О.Докучаєв, Лопанська гребля в Харкові знаходиться в аварійному стані. "Вона витримає ще максимум один весняний паводок. На її місці потрібно будувати нову греблю, і зробити це необхідно не пізніше 2013 р.", - зазначив О.Докучаєв. За його словами, Лопанська гребля була побудована 1933 р. для технічного водопостачання ТЕЦ-3 міста Харкова, і з тих пір капітальний ремонт греблі жодного разу не проводився.