«Финансовая ответственность и дисциплина - это важный вопрос» - провайдер телекоммуникационных услуг "ВОЛЯ"У Харкові однією з найбільш обговорюваних стала тема роботи колекторської компанії ТОВ "Фінансова компанія "Кредит-Капітал", яка працює з боржниками ТОВ "Харківські телекомунікаційні системи" ("ВОЛЯ"). Причому, на превеликий жаль, тема "обросла" величезним шаром чуток і домислів.

Щоб прояснити ситуацію і заспокоїти харків'ян, ми публікуємо коментар керівництва ТОВ "Харківські телекомунікаційні системи":

- Телекомунікаційні послуги надаються населенню на платній основі. На жаль, виникають ситуації, коли користувач послуг без будь-якого повідомлення припинив їх оплачувати, хоча з боку оператора послуга надавалася в повному обсязі.

Дуже важливо розуміти, що борг не може "зникнути просто так". У компанії ведеться чіткий фінансовий облік і контроль. Борг повинен бути погашений боржником або ж для його списання повинна бути юридична підстава. Провайдер вживає всі необхідні дії з інформування і повідомленню таких абонентів про необхідність погашення заборгованості. Якщо протягом тривалого часу підприємство не отримує зворотного зв'язку від абонента щодо виниклого боргу, то компанія приймає рішення про передачу права стягнення заборгованості до колекторської компанії.

Стягнення боргу шляхом продажу боргу колекторським компаніям - це повністю законна загальносвітова практика. Згідно ст.516 ЦКУ, заміна кредитора у зобов'язанні здійснюється без згоди боржника, якщо інше не встановлено договором або законом. У даному випадку, відповідно до договору між колекторською компанією "Кредит-Капітал" і "Харківськими телекомунікаційними системами", "Кредит-Капітал" має право грошової вимоги й отримання заборгованості від боржників.

Передача інформації третім особам передбачена законом, і передбачена у Правилах надання послуг. У тому числі це продубльовано і в інших документах. При підключенні абонентом підписується заявка (протокол) і додатки до нього по кожній із послуг. Правила надання послуг і прайс-лист, так само як і загальна інформація про послуги - є публічною інформацією, і розміщені на сайті компанії і в будь-якому з контакт-центрів з обслуговування абонентів.

Оскільки право стягнення боргу було передано іншій компанії, то "Харківські телекомунікаційні системи" не мають юридичного права контролювати або управляти діями колекторів. Колектори, як власники боргу, самостійно приймають рішення, як стягувати борги.

Причину виниклого боргу можна уточнити в колекторській компанії. Вони зобов'язані надати цю інформацію.

Найбільш часті причини утворення заборгованостей серед абонентів Харкова такі: абонент користувався кабельним ТБ іншого підприємства, після припинення діяльності якого оплачував рахунки "Харківських телекомунікаційних систем", тобто тим самим прийняв умови і погодився з Правилами надання послуг. У якийсь момент користувач перестав здійснювати оплату, але не повідомив підприємство про причини. Договір вважався активним, послуги надавалися, оскільки абонентський відвід не був відключений, і при цьому накопичувалася заборгованість за надані послуги. Звертаємо увагу, що для коректного закриття договору абоненту необхідно повідомити компанію про своє рішення, написавши заяву встановленого зразка і направивши її в компанію (це можна зробити в контакт-центрах компанії або надіслати у відсканованому вигляді по e-mail).

Якщо борг з якоїсь причини є помилковим або суперечливим - прохання повідомити про це в колекторську компанію. Вони передадуть цю інформацію в "Харківські телекомунікаційні системи", де вона буде проаналізована. Якщо після аналізу утворення боргу знайдена неточність або помилка, то борг відкликається.

І абоненти, і підприємство абсолютно на 100% зацікавлені в тому, щоб відносини грунтувалися на взаємній довірі.

Необхідно відзначити, що роздмухування і нагнітання даної теми абсолютно неприпустимо. Узагальнювати всі боргові випадки категорично неправильно, потрібно розглядати кожен випадок як приватний. Фінансова відповідальність і дисципліна - це важливе питання абсолютно в будь-якій сфері послуг, незалежно від галузі.