ДП Міністерства оборони "Чугуївський авіаційний ремонтний завод" (ЧАРЗ) бере участь в індійському тендері на постачання безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Про це 7 червня повідомив "SQ" директор заводу Олег Соловйов. За його словами, завод бере участь у тендері разом з однією з індійських фірм і КБ "Промінь" (Київ). КБ підготував системи автоматичного управління БПЛА, які зараз проходять випробування.

За словами О. Соловйова, лінійка БПЛА, розроблених на заводі, розширена до чотирьох виробів. "Проблема з обладнанням для БПЛА: намагаємося його придбати або взяти в оренду в Кореї або США. Укладено також договори з двома європейськими компаніями про ліцензійну збірку БПЛА в Україні. Тепер потрібно, щоб наша держава проявила політичну волю і підтримало наше починання", - зазначив О. Соловйов.

За його словами, у квітні 2010 р. в Україні була завершена розробка концепції розвитку БПЛА до 2025 р. в рамках Міноборони. "Це дуже здорова концепція. Ми бачимо, що наш завод може включитися в роботу і постачати обладнання в рамках цієї концепції. У ній також йдеться про доступ до нових іноземних технологій з впровадженням їх в Україні. Це можна назвати і ліцензійної зборкою. Це один з етапів, яким ми і займаємося. У результаті підписаних з європейськими компаніями протоколів в Україні буде виконуватися 50% робіт зі створення БПЛА. Наше підприємство є базовим в рамках міністерства зі створення БПЛА ", - зазначив О. Соловйов.

За його словами, загальний обсяг виробництва заводу в 2009 р. порівняно з 2008 р. збільшився. "Але 2010 р. для нас складніше, тому що багато країн, з якими співпрацював завод, потрапили під санкції ООН. А Міноборони припинило 31 грудня 2009 р. контракт з заводом на ремонт літаків Л-39 для ВПС. Припинило з невідомої нам причини, швидше за все, тому що немає коштів оплачувати замовлення ", - зазначив О. Соловйов.

Довідка "SQ". Для ремонту літаків Чугуївського училища військових льотчиків в 1938 р. був створений ділянку ремонту літаків, який став базою для створення Чугуївського авіаремонтного заводу. У перші роки освіти завод ремонтував літаки У-2 та УТ-2, пізніше - СУ-2 та ІЛ-2. У 1941 р. був евакуйований в г.Чімкент (Казахстан). За роки Великої Вітчизняної війни на заводі відремонтували близько 530 літаків. У 1945 р. повернувся до м. Чугуїв. У 1973 р. завод почав освоювати ремонт літаків МІГ-23. На заводі працювало близько 3 тис.осіб. У 60-х роках завод почав освоювати роботу з інозамовниками з ряду країн, в числі яких Афганістан, Індія, Китай, Сирія, країни Східної Європи. У ці роки обсяг ремонту складав 10 МІГ-23 в місяць. З 2005 р. на заводі почали розробку БПЛА "Стрепет".