Якщо ви хочете почати продавати в інтернеті, але не знаєте, з чого почати, ця стаття для вас. У ній ми розібрали найважливіші кроки, необхідні для старту продажів: як обрати товар, де знайти постачальників, як створити свій сайт та декілька інших цікавих тем.
Оберіть, що ви будете продавати
Подумайте, що вам цікаво або з чим ви вже мали справу. Наприклад, якщо людина працювала на СТО та розумієтесь на запчастинах, то гарна ідея — продавати автотовари. Такий підхід зменшує ризик, що ніша виявиться «не по душі» і підприємцю стане нецікаво нею займатися.
Якщо такої сфери у вас немає, можна піти стандартним шляхом, перевіривши різні категорії товарів за базовими критеріями. Ось вони:
- Попит. Чи цікаві зараз ці позиції покупцям, чи шукають їх у інтернеті (для цього можна скористатися сервісом Google Trends).
- Сезонність. Товари із цієї ніші потрібні клієнтам постійно чи лише в певні періоди року (на кшталт ялинок перед Новим роком).
- Конкуренція. Скільки компаній вже продають цей товар. Якщо багато, це не значить, що немає сенсу йти в цю нішу, просто будьте готові витрачати більше грошей на рекламу продукції або шукати креативні підходи для залучення клієнтів.
- Маржинальність. Чи влаштовує вас заробіток з одного продажу в цій ніші. Приклад: націнка в категорії одягу може легко сягати 100%, тоді як в електроніці — бути на рівні 10–15%.
Після того як ви визначитеся з категорією товарів, можна переходити до пошуку постачальників.
Знайдіть постачальників
Найпростіший спосіб знайти постачальників — пошук у Google. Просто введіть пошуковий запит у форматі «назва ніші + постачальники». Якщо ви обрали відносно популярну категорію товарів, пошуковик покаже вам сотні варіантів.
Також постачальників можна знаходити на тематичних виставках, які час від часу проходять у містах України, а також у Telegram- та Facebook-чатах.
Найчастіше складність полягає не в тому, щоб знайти постачальника, а в тому, щоб домовитися про співпрацю з найкращим і найадекватнішим із них. Обовʼязково перевірте контрагента за наступними критеріями:
- чи актуальні товари він продає;
- як часто оновлює наявність на складі (чим частіше, тим краще);
- як справляється з навантаженням у пікові періоди сезону;
- чи надає гарантію;
- наскільки вигідна у нього ціна.
Уже після цього можна починати думати про те, як створити свій сайт.
Визначтеся, як створити свій сайт
Існує кілька способів запустити власний сайт для продажів. Перший — знайти розробника та дизайнера, заплатити їм декілька тисяч доларів і отримати сайт через 4–5 місяців. Другий — створити свій сайт на Prom.
Варіант із Prom буде швидшим, дешевшим і з постійною підтримкою. Рекомендуємо обрати саме його, адже такий шлях має кілька важливих переваг:
- Можна у декілька кліків підключити сервіси доставки, оплати замовлень або видачі чеків.
- На сайт, створений на Prom, можна запускати рекламу з будь-якого джерела: Google, Meta, TikTok та багато інших.
- Окрім сайту, ви отримаєте ще два канали продажів: маркетплейс Prom (на якому регулярно роблять замовлення 6 млн українців) та мобільний додаток «Prom Покупки».
- Якщо у вас багато товарів, їх не потрібно буде додавати вручну на сайт. Замість цього можна скористатися швидким імпортом.
Якщо почитати відгуки про Пром, то в них часто зазначають, що створення сайту тут — одне з найкращих рішень як для старту, так і для масштабування бізнесу.
Додайте товари та запустіть рекламу
Як ми вже зазначали вище, додати товари на сайт, створений на Prom, можна за допомогою імпорту. Це заощадить вам багато часу.
Головне — зверніть увагу, щоб у товарів був чіткий та зрозумілий опис, якісні фотографії, які дозволять розгледіти продукцію з різних боків, а також детально прописані характеристики.
Після додавання товарів на сайт і підготовки його до приймання відвідувачів можна запускати рекламні кампанії. Здебільшого підприємці починають з Google, Facebook та Instagram.
Відповіді на популярні запитання
Зібрали відповіді на найрозповсюдженіші запитання про запуск продажів в інтернеті.
Як створити сайт для продажів без програміста?
Найпростіше — скористатися готовим рішенням, наприклад, створити сайт на Prom. Це швидко, недорого і не потребує технічних знань.
Які є відгуки про Пром від продавців?
Продавці, які залишили відгуки про Пром, відзначають простий старт, зручний кабінет, наявність різноманітних інтеграцій, а також регулярних акцій, які допомагають залучати покупців.
Де знайти постачальників для інтернет-магазину?
Через Google-пошук (запит — «ніша + постачальники»), тематичні виставки або бізнес-чати в Telegram і Facebook. Обов’язково перевіряйте умови перед початком співпраці.
Які товари найкраще продавати онлайн?
Попит мають одяг, косметика, товари для дому, електроніка, автозапчастини та багато інших. Обирайте нішу, у якій вам цікаво працювати.
.jpg)





