Міська влада не зможе без допомоги держави розрахуватися за лізингові тролейбуси і трамваї. Про це голова Харківської облдержадміністрації Михайло Добкін заявив кореспонденту "SQ", коментуючи інформацію про те, що львівська фірма "ЛП Лізинг" може вилучити лізингові тролейбуси та трамваї через багатомільйонни борг.

"Коли ми купували тролейбуси російського виробництва, то керувалися, в першу чергу, ціною, адже вони були найдешевшими на той момент. Ми не порушували ніякого закону, нам казначейство пропустило гроші, і ми провели операцію. Потім почали розраховуватися, але відбулися деякі зміни у чинному законодавстві. Був внесений пункт, відповідно до якого можна купувати техніку лише українського виробництва і виділяти з державного та місцевого бюджетів кошти теж можна тільки на техніку українського виробництва. Вийшло так, що закон почав мати зворотну силу. Ми намагалися довести, що це правило не може поширюватися на лізингову схему, тому що ми тролейбуси вже отримали і експлуатуємо. І у зв'язку з цим ми могли платити тільки тіло самого лізингу, що ми й робили, а відсотки ми платити не могли", - повідомив М. Добкін.

За його словами, заборгованість утворилася через нестиковки фінансування з держбюджету та міськбюджету. "Ми повинні були дати співфінансування 50 на 50. Дає держава 10 млн. - і ми повинні дати 10 млн. Ми ж не купували по три або п'ять тролейбусів на рік, ми купили відразу 93 одиниці, і виходить, що ті гроші, які планувалися в бюджеті на кожен рік, ми віддавали, а державні гроші казначейство не пропускало, тому що є приписка - "тільки на техніку вітчизняного виробництва". Ми не могли пробити цю схему. Нам дають гроші, а потім виходить, що ми їх не можемо використовувати , при цьому нам не дають розрахуватися", - зазначив губернатор.

За словами М. Добкіна, він не знає, яка зараз сума боргу. "Ця сума може складатися з основного боргу, і вони могли ще свої відсотки або неустойки прикріпити - у цьому питанні розбиратися треба. Принаймні, поки ми платити гроші не будемо, через суд від претензій львів'ян можна буде відбитися. Але розраховуватися треба, а без держави ми розрахуватися не можемо. Євгеній Водовозов (директор гордепартамента транспорту і зв'язку - "SQ") намагається через Міністерство транспорту знайти можливості ініціювати розгляд на одному із засідань Кабміну змін до постанови, щоб прибрали цю приписку "вітчизняного виробництва", - підкреслив               М. Добкін.

Він також повідомив, що кілька разів спілкувався представниками ПП "ЛП Лізинг", у тому числі з польськими засновниками. "Вони були в Харкові, ми з ними спілкуємося. Пані Кужель (Олександра Кужель - голова Держкомпідприємництва в січні 2009 р. - березні 2010 р. - "SQ") свого часу сильно пеклися про інтереси даних людей ... Але ось потрапили в таку патову ситуацію ", - резюмував М. Добкін.

Довідка "SQ". Львівське приватне підприємство "ПЛ Лізинг" планує вилучити 90 тролейбусів і 10 трамваїв, переданих за лізинговою схемою харківській міській владі у 2006 р. Про це повідомив "SQ" директор підприємства Юрій Свідзінський. За його словами, заборгованість за рухомий склад разом із штрафами за прострочення виплати становить 47 млн. грн., А "КП "Міськелектротран  "та Харківська міськрада з жовтня 2007 р. не виконують своїх зобов'язань щодо сплати лізингових платежів.