З початку цього року Секретаріат Уповноваженого із захисту державної мови зареєстрував 2227 скарг громадян щодо порушення Закону України "Про функціонування української мови як державної", що на 27% більше ніж за аналогічний період минулого року (1633 скарги).
Найбільше скарг на порушення мовного законодавства надійшло з Києва - 870 звернень (39% від загальної кількості), Одеської - 339 (15%), Харківської - 286 (13%) та Дніпропетровської областей - 201 (9%).
Найбільше порушень стосувалися:
- відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів і вебсайтів - 574 звернень (26%);
- мови зовнішньої реклами та вивісок - 443 звернення (20%);
- порушень під час безпосереднього обслуговування - 397 звернень (18%);
- сфери освіти - 145 звернень (7%);
- сфери культури - 112 звернень (5%);
- порушень у медичних закладах - 93 звернення (4%).
"Понад 2 тисячі звернень за три квартали - це не просто цифри, а голоси людей, права яких були порушені і які вимагають поваги до своєї мови. Зростання кількості скарг означає, що українці стали уважнішими до свого права отримувати інформацію та послуги державною мовою. Це - показник зрілості суспільства і водночас сигнал усім, хто нехтує законом", - наголосила Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська.







