Чеські трамваї, які були куплені в Празі для Харкова, перебувають у дуже хорошому технічному стані. Як передало 25 листопада "Радіо Свобода", про це заявив учасник угоди з продажу трамваїв - власник фірми "МVO Invest" Карел Кун.

Коментуючи інформацію, що з'явилася в ЗМІ інформацію про те, що Харків переплатив за старі чеські трамваї, він заявив, що спочатку в справі закупівлі трамвайних вагонів велися переговори з фірмою "МVO Invest", а не з транспортним управлінням Праги, як повідомляли в Україні. Саме до К.Куна звернулися представники харківської транспортної фірми, яка купила трамваї.

К.Кун відзначив, що продавець отримав гроші за трамваї, а покупець, окрім цього, покрив витрати на транспортування, ПДВ, мито, тобто загальна сума відрізняється від тієї, яку отримали в Празі. За даними чеської фірми, вона сама закупила трамваї за ціною 70-100 тис. крон (приблизно 3,8-5,5 тис.дол.) залежно від стану техніки. Як пояснив чеський підприємець, вартість, яку довелося заплатити в Україні, набагато вища через високі супутні витрати.

К.Кун повідомив, що вартість транспортування одного трамвая з Праги до Харкова становить приблизно 150 тис. крон (більше 8 тис.дол.) Це ціни чеського перевізника, оскільки йдеться про нестандартний великий вантаж. Харківська фірма за транспортування трамваїв платила сама, тому К.Кун не знає, у скільки їй це обійшлося. Крім оплати перевезення, харків'янам довелося ще заплатити високе ввізне мито на стару техніку на українському кордоні. За словами К.Куна, остаточна ціна одного трамвая, оприлюднена у Харківській міськраді - 150-160 тис. грн. (20 тис. дол) - пояснюється високими супутніми платежами.

К.Кун підкреслив, що трамваї "цілком у порядку і можуть служити ще багато років". "У Празі є точно встановлені ліміти технічного догляду за трамваєм. Наприклад, після 50 тис. пробіг кілометрів на трамваї обов'язково змінюють окремі частини - гальма, колеса. Ці технічні ліміти встановлені чеським законом. Іншими словами, харківські трамваї в дуже хорошому технічному стані", - повідомив він.

К.Кун також відзначив, що чеська компанія "Škoda" удосконалює своє виробництво і Прага поступово вводить в експлуатацію нові, сучасні, оснащені комп'ютерною технікою трамваї. Саме цим пояснюється продаж за кордон чеських трамваїв старшого покоління.

Довідка "SQ". 24 листопада харківський міський голова Геннадій Кернес заявив, що має намір подати до суду позов на журналістів програми "Гроші" (телеканал "1 +1") та інтернет-порталу "Главное" за поширення неправдивої інформації про вартість і безпеку чеських трамваїв, які надійшли до Харкова. У програмі "Гроші" йшлося про придбання для харківського міськелектротранспорту вживаних чеських трамваїв. Автори програми заявляли, що "харківська міська влада придбала в п'ять разів дорожче давно списаний металобрухт".

Інвесторами для Харкова було придбано 20 уживаних чеських трамваїв. Вартість одного трамвая, як повідомив директор Департаменту транспорту і зв'язку міськради Сергій Дульфан, склала 150 тис.грн.