Польоти між Харковом і Києвом з 15 лютого буде виконувати тільки авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" (МАУ). Компанія "Дніпроавіа" йде з цього маршруту як фактичний перевізник.

Як розповів "SQ" головний редактор сайту "Avianews" Олександр Мироненко, ротація на лінії Київ-Харків сталася в рамках недавніх домовленостей про спільну експлуатацію ліній між МАУ, "АероСвітом" і "Дніпроавіа". Справа у тому, що 1 грудня 2011 р. МАУ й "АероСвіт" уклали угоду про код-шерінг (сумісної експлуатації літаків і обмін кодами), згідно з яким авіакомпанії будуть спільно виконувати рейси на деяких пересічних міжнародних і внутрішніх маршрутах, у тому числі на маршруті Харків-Київ. У цей же день МАУ уклали угоду про код-шерінг на внутрішніх маршрутах з "Дніпроавіа". Тобто тепер "АероСвіт" і "Дніпроавіа" виступлять маркетинговими перевізниками на маршруті Харків-Київ і продовжать розміщувати свій код на рейсах, проте самі рейси тепер будуть виконувати МАУ.

"При цьому для пасажирів практично нічого не зміниться: до Києва, як і колись, буде виконуватися три рейси на день, просто літати будуть літаки не "Дніпроавіа" або "АероСвіт", а МАУ", - зазначив О.Мироненко. Пасажирам, які вже купили квитки на лінію Київ-Харків у "АероСвіт" або "Дніпроавіа", потрібно звернутися до авіакомпанії для перебронювання на рейси МАУ.

О.Мироненко додав, що авіакомпанії оптимізують розклад відповідно до завантаження і типу повітряних суден, які є у них у флоті. Однак це відіб'ється на цінах на квитки. "Раніше між цими авіакомпаніями велася "цінова війна", але після код-шерінгу вони оптимізували роботу і розклад і змінили цінову політику, оскільки раніше, в умовах конкуренції, були змушені знижувати ціни. Восени злітати з Харкова до Києва можна було за 800 гривень в обидва боки. Але це було невигідно авіакомпаніям. Тепер ціни підняли до 1500-2000 гривень в обидва боки, й авіакомпанії називають ці цифри прийнятними для себе. Крім того, на рейсі перестали надавати харчування. Однак у людей немає іншого вибору, окрім як користуватися послугами цих авіакомпаній", - підкреслив О.Мироненко.

За угодою про код-шерінг, МАУ, "Аеросвіт" і "Дніпроавіа" будуть виконувати спільно такі рейси: внутрішні рейси Київ - Харків, Київ - Одеса, Київ - Сімферополь, Київ - Донецьк, Київ - Дніпропетровськ, Київ - Львів, Київ - Івано-Франківськ, а також міжнародні: Київ - Лондон, Київ - Тель-Авів, Київ - Алма-Ата, Київ - Астана, Київ - Тбілісі. Вартість квитків на всі ці рейси зросла приблизно у два рази.

Довідка "SQ". Учора, 15 лютого, авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) запустила перший рейс за маршрутом Харків - Київ ("Бориспіль") - Харків.

У грудні українські авіакомпанії "Аеросвіт", "Міжнародні авіалінії України" та "Дніпроавіа" перестали надавати пасажирам бортове харчування на внутрішніх рейсах. За словами авіамандрівників, у даний момент "Аеросвіт" і "Дніпроавіа" пропонують на своїх маршрутах по Україні тільки склянку води, а МАУ - додатково до цього чай або каву.