"Переведення великих платників податків на обслуговування до центрального офісу в Києві - це правильний і виправданий крок. З переходом на обслуговування до центрального офісу спрощується ланцюжок комунікації, тому що місцеві його філії будуть безпосередньо підпорядковані Києву, а не обласній податковій службі, як це було раніше" , - заявив журналістам генеральний директор ВАТ "Турбоатом" (Харків) Віктор Суботін.

За його словами, з переходом до центрального офісу у Києві бухгалтери заводу частіше до столиці їздити не стануть, тому що будуть запроваджені дистанційні електронні сервіси. Серед них - "горизонтальний моніторинг", який є автоматизованою формою податкового аудиту. "Крім цього, завдяки запроваджуваному електронну податковому кабінету завод отримає можливість проводити платежі в режимі онлайн", - розповів В.Суботін.

Він також зазначив, що в цілому за останні два роки умови роботи з податківцями поліпшилися завдяки комплексному підходу та обліку специфіки роботи підприємства. "Для нас як експортно орієнтованого підприємства з великими обсягами відшкодування ПДВ важлива податкова чистота наших постачальників і контрагентів. Як цього добитися, нам підказують податківці. За 2011 рік завод отримав 33 млн.грн. Відшкодування ПДВ повністю в автоматичному режимі. При цьому підприємство отримує повернення ПДВ без попередніх перевірок, що знижує до мінімуму бюрократичні процедури і дозволяє заводу оперативно користуватися обіговими коштами", - підкреслив генеральний директор "Турбоатома".

Довідка "SQ". За 2011 р. "Турбоатом" отримав 430 млн.грн. прибутку, що у два рази більше, ніж у 2010 р., сплатив понад 200 млн.грн. податків. Частка експортної продукції в обсязі виробництва заводу становить 65-687%.

Центральний офіс великих платників податків (Київ) почне працювати 1 травня. При цьому в регіоні залишиться його територіальний підрозділ без права юридичної особи. Як вважають у податковій службі, з переходом на обслуговування в Центральному офісі спрощується ланцюжок комунікації, що прискорить прийняття рішень і зменшить адміністративне навантаження на бізнес і працівників податкової служби. Прогнозується, що у 2012 р. у центральному офісі будуть обслуговуватися 1 тис. 382 великих платники.

"Горизонтальний моніторинг" покликаний замінити документальні перевірки на сучасні автоматизовані форми податкового аудиту. Поки вони працюють тільки як експеримент на кількох великих підприємствах України. Такі форми співпраці дозволяють мінімізувати "людський чинник" і отримувати необхідну інформацію в режимі онлайн. При цьому зменшиться адміністративне навантаження, інспектори замість виявлення порушень будуть націлені на надання послуг з оцінки податкових ризиків.

Електронний кабінет платника податків дозволить спростити перевірку податкового рахунку, отримати довідкову інформацію про сплату податків, а також підготувати документи для звітності. Через власний "віртуальний кабінет" на офіційному сайті ДПС можна побачити, скільки і яких податків вам нарахували, заповнити готові форми платіжних документів і відзвітувати про сплату податків.