Казенне підприємство "Харківське конструкторське бюро з двигунобудування" (ХКБД) на кінець 2011 р. має портфель замовлень на 150 млн.грн. Про це повідомив "SQ" головний конструктор ХКБД Сергій Альохін. За його словами, обсяг виробництва КБ в останні роки становить 10-11 млн.грн. на рік, і його належить значно збільшити. "Ми пережили велику кризу і зараз виходимо з неї. Для виконання такої великої кількості замовлень КБ приваблює співвиконавців, будуть приймати на роботу конструкторів, технологів та верстатників. Якщо є замовлення, значить, будуть гроші на зарплату, і люди прийдуть", - зазначив С.Альохін.

За його словами, КБ продовжує брати участь у різних тендерах в зарубіжних країнах, деякі з них уже виграні. "Тому обсяг замовлень буде примножений. Наше завдання зараз - не тільки активно розробляти техніку, а й участь у реалізації на заводі ім.Малишева наших розробок. Окрім цього, є завдання вдосконалювати вироби, які вже випускаються", - зазначив С.Альохін.

За його словами, наслідки пережитої кризи для КБ позначаються на тому, що є великі борги перед Пенсійним фондом, заборгованість з податків, а також є поточна заборгованість із зарплати. "Але оскільки у нас величезні замовлення, є хороші перспективи вийти зі складної фінансової ситуації. Крім цього, ми розраховуємо на допомогу держави, оскільки жодне підприємство двигунобудування не може існувати без серйозних інвестицій, а вони повинні бути державними. Нам потрібно шукати іноземні замовлення, а підготовку виробництва планується проводити за рахунок державних інвестицій. Такі пропозиції розроблені і розглядаються в уряді. Спочатку їх затвердить концерн "Укроборонпром", потім міністерства, а потім розгляне Верховна Рада для внесення коштів до держбюджету", - повідомив С.Альохін.

За словами головного конструктора, один із перспективних проектів - організація виробництва малолітражних двигунів. Цей проект також вимагає інвестицій. Він починався як інвестиційний державний проект у 2006 р., але фінансування в необхідному обсязі не надійшло. В результаті на заводі ім.Малишева не провели необхідні роботи. "Тим не менш, цей напрямок необхідно розвивати. Планується виробляти двигуни потужністю від 17 до 200 к.с. і далі - до 300 к.с. Вони потрібні для тракторів малої потужності, а також цивільних та подвійного призначення автомобілів, зокрема, для автомобіля "Дозор" (розроблений у Харківському КБ з машинобудування ім.Морозова)", - зазначив С.Альохін.

Він заявив, що ХКБД готове своїми розробками забезпечити постачання двигунів на ринок країни і за кордон. "Таким чином буде забезпечена економічна безпека нашої держави від зарубіжних поставок двигунів. Будуть створені високотехнологічні робочі місця і виробництва, які дозволять нам і далі бути серед лідерів у цій галузі", - зазначив головний конструктор КБ.

Довідка "SQ". У 1931 р. КП "ХКБД" одержало завдання на розробку першого у світі дизеля для танка. Розробка двигуна В-2 була виконана успішно, і 1939 р. на Харківському паротвозобудівельному заводі розпочалося його серійне виробництво. Використання дизеля замість бензинового двигуна було революційним рішенням у танкобудуванні.

У Другій світовій війні дизель В-2 встановлювався на танк Т-34, а також інші бойові машини. Для нових танків другої половини ХХ століття у КБ створили двотактний турбопоршневой двигун 5ТДФ потужністю 700 к.с. Потужність двигуна доведена до 1000 л.с.

ХКБД - інженерний комплекс, що включає в себе конструкторське та технологічне бюро, дослідний центр, виробничу базу. КБ виконує повний цикл робіт з розробки двигунів - від розробки документації до передачі її у серійне виробництво. Новизна технічних рішень з двотактних двигунів захищена понад 300 авторськими свідоцтвами і патентами. Виконані розробки дозволили створити новий науковий напрямок зі створення високофорсованих танкових двигунів. На базі танкових двигунів створено сімейство дефорсованих двигунів потужністю 300 - 1000 к.с., які використовуються автономно для катерів і яхт, а також у складі силових агрегатів для автомотрис, дизель-поїздів, бурових і цементаціонних установок, дизель-генераторів.

Серійне виробництво двигунів організоване на ДП "Завод ім.Малишева".