Инвестор для покупки паркоматов так и не найден – директор "Харьковпарксервис"Придбання та встановлення паркоматів на всіх платних парковках Харкова обійдеться приблизно в 10 млн. грн. Про це "SQ" повідомив директор КП "Харківпарксервіс" Дмитро Мандриков. За його словами, вартість одного паркомата коливається в межах від 15 до 50 тис. грн. Окрім того, для їх установки необхідно підготувати відповідний проект, узгодити його з комунальними службами, а також організувати систему роботи паркоматів та їх обслуговування.

За словами Д.Мандрикова, згідно з постановою Кабінету міністрів, паркомати мають бути встановлені на всіх платних паркувальних майданчиках міста до 1 квітня 2012 р. З моменту введення паркоматів плата за паркування повинна здійснюватися тільки через них. Він підкреслив, що оплата паркування через паркомати може істотно знизити надходження до міського бюджету від цього виду господарської діяльності, оскільки немає механізму впливу на неплатників. "Правила паркування транспортних засобів були прийняті у 2009 р. Тоді ж разом із пунктом про паркомати був прописаний пункт про штрафні санкції: у разі несплати підприємство-оператор мало право блокувати автомобіль на майданчику або використовувати евакуатор. У 2011 р. у судовому порядку цей пункт був визнаний незаконним. Така ситуація робить систему збору коштів через паркомати неефективною", - заявив Д.Мандриков.

За його словами, в міському бюджеті на цей рік не передбачені кошти на придбання паркоматів. Інвестор для купівлі паркоматів так і не знайдений, у самого комунального підприємства таких грошей немає. "До того ж доти, доки відсутній механізм впливу на неплатників, вкладати такі кошти в непрацюючу систему недоцільно", - підкреслив директор "Харківпарксервіс".

За його словами, Харківська міська рада звернулася до прем'єр-міністра України Миколи Азарова з проханням виключити з Правил паркування транспортних засобів пункт про обов'язкове встановлення паркоматів, реалізація якого призведе до невиправданих витрат з бюджету міста та всієї України в цілому. "Я як керівник підприємства не виступаю проти встановлення паркоматів. Я хочу звернути увагу на те, що немає системи, яка б забезпечила ефективну роботу встановлених паркоматів. Навіть якщо ми їх встановимо, не буде досягнута первинна мета - детінізація фінансових потоків від послуг паркування. Надходження до бюджету скоротяться в рази", - підкреслив керівник "Харківпарксервісу".

Довідка "SQ". Як повідомив 19 січня Д.Мандриков, до 1 квітня в Харкові потрібно встановити 90 паркоматів.

18 січня виконком Харківської міськради затвердив нові тарифи за користування муніципальними парковками. Граничний тариф затвердили в розмірі 5 грн. на годину за одне місце на платній парковці (розміщеної в межах проїзної частини вулиці, дороги або тротуару) і 2 грн. на годину за одне місце на спеціально обладнаній наземній платній парковці (розміщеній за межами проїзної частини вулиці, дороги або тротуару). Це не фіксовані, а гранично допустимі тарифи. Нові тарифи на платне паркування в Харкові набули чинності з моменту їх опублікування - з 21 січня.

23 грудня 2011 р. сесія Харківської міськради прийняла Правила паркування транспортних засобів у місті Харкові. Тоді ж затвердили єдиного оператора - комунальне підприємство "Харківпарксервіс". Директор Депаратмента транспорту і зв'язку міськради Сергій Дульфан тоді заявив: "З високим ступенем ймовірності можна стверджувати, що для придбання паркоматів буде реалізований окремий інвестиційний проект. Для того щоб два інвестиційних проекти не перетиналися, ми запропонували створити нове підприємство, яке буде займатися тільки паркуванням (йшлося про КП "Харковпарксервіс" - "SQ"). На нього оформлять як землю, так і новий інвестиційний проект". Він зазначив, що створення нового комунального підприємства - одна з вимог передбачуваного інвестора.