Единая платежная система появится в харьковском городском транспорте к лету 2012 г."Створення "розумної" транспортної системи в Харкові - це, насамперед, відкриття єдиного диспетчерського центру та запровадження єдиної платіжної системи", - заявив директор КП "Харківпас" Максим Мусєєв на першому міжнародному містобудівному конгресі "Розумне місто". "У місті планується справжня "транспортна революція", кінцевою метою якої є створення єдиної транспортної системи. Її концепція побудована на запровадження спільного для всіх видів транспорту платіжного засобу - єдиного квитка. Уже виконано серйозний обсяг робіт у цьому напрямку", - зазначив М.Мусєєв .

За його словами, перші валідатори (автомати для оплати проїзду за допомогою карток) та інша техніка з'являться в транспорті не раніше, ніж після січня 2012 р. Але валідатори - це тільки частина техніки, яку потрібно встановити в місті, і не найскладніша. Зокрема, планується на кожній зупинці громадського транспорту встановити апарати для поповнення карток, а також для продажу жетонів або талонів (ще не вирішено, що саме буде використовуватися). Як мінімум потрібно встановити 1 тис. 400 апаратів поповнення рахунку. "На щастя, в Україні і в СНД є організації, які можуть розробити і поставити потрібну техніку, потрібно тільки вибрати правильну схему. У розробці нової системи можуть взяти участь і харківські підприємства - "Лот", "Хартрон" і "Альфа нет", - зазначив М.Мусєєв.

За словами директора "Харківпас", відкритий і діє єдиний диспетчерський центр, можливості якого дозволяють відслідковувати в режимі онлайн усі міські пасажиропотоки і регулювати рух громадського транспорту. "Належить пов'язати його роботу з диспетчерським центром "Міськелектротрансу", в якому, на відміну від єдиного центру, не цифрові технології, а повністю паперові", - зазначив М.Мусєєв.

Довідка "SQ". Єдиний диспетчерський центр КП "Харківпас" було відкрито в Харкові 21 грудня 2009 р. у будівлі управління КП "Харківський метрополітен". Підприємство було створене з метою впровадження єдиної транспортної системи міста, ефективного використання комунального майна територіальної громади, підвищення безпеки та якості послуг з перевезення пасажирів у міському наземному транспорті