Проект змін правил дорожнього руху, який планує ухвалити Кабінет міністрів, передбачає лише незначні нюанси, які не зможуть істотно вплинути на покращення ситуації на дорогах. Про це 29 січня заявив "SQ" голова громадського союзу "За безпеку пішоходів!" Віктор Козоріз. За його словами, цей проект змін сирий, він не охоплює всього комплексу існуючих проблем. Основні зміни, які пропонується прийняти, такі: передбачити покарання водіїв за невикористання відповідної сезонної гуми; зробити обов'язковим використання на автомобілях ходових вогнів або ближнього світла фар удень; зобов'язати пішоходів використовувати "флікери", тобто світлові відбивачі на одязі (при цьому не вказано, що ці світловідбивачі пішохід повинен надягати, рухаючись по проїжджій частині).

"Ми вважаємо, що цього замало, і три рази подавали свої пропозиції до Центру безпеки дорожнього руху та автоматизації систем МВС України, який є безпосереднім розробником цих змін. Нам прислали відповідь, де вказали, що ми передали пропозиції занадто пізно, тому поки не відомо, чи будуть вони враховані", - зазначив Козоріз.

За його словами, всього від союзу "За безпеку пішоходів!" було подано близько 10 пропозицій щодо поліпшення правил дорожнього руху. Основна з них - знизити норму швидкості руху в населених пунктах до 50 км/год. "Це європейська практика: доведено, що зниження швидкості на 10 км/год на 20% скорочує смертність на дорогах", - підкреслив Козоріз.

Крім того, представники союзу пропонують узаконити використання автокрісел для дітей від 1 до 12 років (зараз ця норма законодавчо не закріплена). Також необхідно стежити за сертифікацією автокрісел, оскільки багато з них не відповідають стандартам якості та безпеки. Крім того, пропонується прописати у правилах дорожнього руху, ким є людина, яка знаходиться на зупинці громадського транспорту. "Ми впевнені, що це пасажир, і якщо це прописати у правилах, то відповідальність за наїзд на нього буде нести те підприємство, на території якого стоїть ця людина. Зараз це - пішохід, тому за збереження його життя ніхто відповідальності не несе, незважаючи на те, що зараз в Україні фіксується багато випадків наїздів на людей, які стоять на зупинках громадського транспорту", - зазначив Козоріз.

Він також висловив упевненість, що у правилах необхідно прописати заборону розміщення рекламних щитів на проїжджій частині та придорожній території, оскільки вони відволікають увагу водіїв і часто перекривають видимість дороги.