Несмотря на отсутствие паркоматов, за парковку в Харькове нужно платить – директор гордепартамента транспортаЗа парковку в Харкові необхідно платити, незважаючи на заяву прем'єр-міністра Миколи Азарова про те, що з 1 квітня парковки повинні бути обладнані паркоматами, а оплата стоянки паркувальнику є незаконною. Про це 11 квітня на засіданні постійної комісії з промисловості, економічного розвитку й власності Харківської міськради заявив директор Департаменту транспорту і зв'язку Сергій Дульфан.

"Я противник того, що слова прем'єр-міністра, наведені в листуванні в інтернеті, видають як його офіційну позицію. Це, щонайменше, неправильно. Я вважаю, що платити за паркування треба. Якби закон звільнив комунальні підприємства від податку на землю, я сказав би, що платити не треба, але комунальні підприємства від податків ніхто не звільняв", - заявив С.Дульфан.

"Я можу назвати речі своїми іменами. У моєму розумінні в Україні йде чітке лобіювання інтересів виробників паркоматів, незважаючи на те, що вони не доведені до розуму і за деякими вже закінчується термін експлуатації. Нас фактично змушують придбати дороге залізо, яке ми не зможемо використовувати більше двох-трьох років", - заявив С.Дульфан. За його словами, установка паркомата не виключає необхідності роботи паркувальника з реєстратором, тому нововведення тільки зробить послугу паркування дорожчою. "У моєму розумінні - це законодавча дурість", - зазначив С.Дульфан.

Довідка "SQ". Згідно з постановою Кабінету міністрів від 16 січня, парковки повинні були бути обладнані паркоматами до 1 квітня Цього року. Харківська міськрада 22 лютого на сесії прийняла звернення до М. Азарова з проханням скасувати обов'язкову установку паркоматів на парковках.

Директор КП "Харківпарксервіс" Дмитро Мандриков в кінці березня заявив, що встановлення паркоматів на всіх платних парковках Харкова обійдеться приблизно в 10 млн. грн., проте інвестор для реалізації цього проекту так і не знайдений. Окрім того, він підкреслив, що оплата паркування через паркомати може істотно знизити надходження до міського бюджету від цього виду господарської діяльності, оскільки немає механізму впливу на неплатників.

"Правила паркування транспортних засобів були прийняті у 2009 р. Тоді ж разом із пунктом про паркомати був прописаний пункт про штрафні санкції: у разі несплати підприємство-оператор мало право блокувати автомобіль на майданчику або використовувати евакуатор. У 2011 р. у судовому порядку цей пункт був визнаний незаконним. Така ситуація робить систему збору коштів через паркомати неефективною", - заявив Д.Мандриков.