Великі транспортні компанії виявили зацікавленість у створенні транспортно-логістичного кластера в Харківській області. Про це 27 грудня повідомив "SQ" заступник начальника Головного управління транспорту і зв'язку Харківської облдержадміністрації Микола Борисенко. За його словами, в області вже склалася структура транспортних компаній, складів і споживачів логістичних послуг, яка продовжує розвиватися. Великі компанії розуміють, що об'єднання зусиль для обслуговування споживачів може зробити їх бізнес більш успішним, а послуги - більш масштабними, затребуваними і пристосованими до вимог споживачів, з більш привабливими тарифами.

Як повідомив М.Борисенко, зокрема, можливий варіант створення єдиного логістичного центру, що об'єднує структури різнопланових перевізників - автомобілістів, залізну дорогу й авіатранспорт. "Наприклад, звернувшись до такого центру, мандрівник (вантажовідправник) називає кінцевий пункт проходження. У певний час до будинку (до замовника) під'їжджає таксі (автомобіль), доставляє на залізничний вокзал, потім - до аеропорту, і далі за ланцюжком до готелю (підприємства) потрібного міста чи села", - зазначив М.Борисенко.

Він поінформував, що 23 грудня під керівництвом начальника облуправління транспорту Юрія Гуренка було проведено другу нараду щодо перспектив створення регіональної логістичної системи. У ньому взяли участь представники низки транспортних підприємств і організацій, зокрема, Південної залізниці, "АТП-16363", Харківського аеропорту, Харківської національної академії міського господарства, Харківської академії залізничного транспорту, Харківського національного автодорожнього університету, Харківського національного економічного університету, а також київської транспортної фірми "Комора-С" та ін. "Комора-С" ще не має регіонального відділення в Харківській області, тим не менше, представники цієї великої фірми побажали брати участь у діловій зустрічі і висловили зацікавленість у будівництві сучасного складського терміналу. Учасники наради вирішили провести чергову зустріч, у кінці січня, на якій планується скласти план формування транспортно-логістичного кластера.

Довідка "SQ". Учасники зустрічі розглянули проблемні питання у створенні кластерів, і вирішили ініціювати перед Кабміном зміни в законодавстві для створення держпідтримки у формуванні інноваційних структур - кластерів. Було запропоновано для реалізації в Україні інноваційної моделі розвитку економіки на кластерній основі розробити та прийняти постанову Кабміну "Про запровадження кластерної моделі підвищення конкурентоспроможності економіки України". Пропонується також розробити Національну програму підвищення конкурентоспроможності економіки України та інноваційного розвитку на основі кластерної на коротко- і довгостроковий періоди. У програмі потрібно передбачити діагностику та аналіз конкурентоспроможності вітчизняної продукції, що випускається промисловими підприємствами на території регіонів. На основі аналізу можна буде виявити "точки зростання" економіки. Пропонується також розробити і запровадити механізми державної підтримки процесів формування кластерів та освітні програми для підготовки у ВНЗ фахівців з формування кластерних структур та впровадження інновацій. Перепідготовки також потребують і фахівці органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, банківського сектора, які беруть участь у розвитку і функціонуванні інноваційно-інвестиційних мережевих структур.