ДП "Чугуївський авіаційний ремонтний завод" підписало меморандум про співпрацю з компанією "Sagem" (Париж, Франція). Про це 12 жовтня повідомив журналістам виконавчий директор Чугуївського авіаремонтного заводу Костянтин Тарасов. За його словами, меморандум передбачає співпрацю за трьома напрямками. Зокрема, це спільна модернізація безпілотних літальних апаратів (БПЛА) та ВР-3 "Рейс", що стоять на озброєнні України, перенесення 50% виробництва безпілотного авіаційного комплексу з території Франції на Чугуївський авіаремонтний завод, спільне виробництво БПЛА "Стрепет".

"Чугуївський авіаремонтний завод наказом міністра оборони України призначено основним підприємством з модернізації існуючих безпілотних літаків і розробки принципово нових. Але поки державної програми з фінансування виробництва БПЛА немає. Підприємство існує переважно за рахунок замовлень іноземців на виробництво, ремонт і обслуговування приватних літаків.Також за рахунок оборотних коштів нашого заводу ми розробляємо проект виробництва БПЛА. Так, випущена ціла лінія прототипів БПЛА "Стрепет" з різними характеристиками для різного застосування, проведені переговори з низкою іноземних компаній. Наше підприємство співпрацює з Інститутом авіації України, а також зі світовими лідерами з виробництва БПЛА - Ізраїлем і Францією", - зазначив К.Тарасов.

За його словами, БПЛА - це не просто апарат, це штучний інтелект. "Це наземний пункт управління, система зв'язку, система перебазування, логістики. Цим комплексом керує екіпаж у складі командира і кількох операторів, комплекс може використовуватися як у військовій сфері, так і в цивільних областях - зокрема, при охороні кордонів, патрулюванні доріг, спостереженні за громадським порядком, вогнищами можливих екологічних чи техногенних катастроф, газопроводами, нафтопроводами. При використанні "безпілотників" з'являється система аналізу в режимі онлайн, високоточні дані", - підкреслив К.Тарасов.

Довідка "SQ". В Україні ще з часів Радянського союзу стоять на озброєнні безпілотні літальні апарати ВР-3 "Рейс" і ВР-2 "Стриж".

ДП "Чугуївський авіаційний ремонтний завод" створений на базі чугуївських авіаційних майстерень, які були засновані 1 вересня 1938 р. при Чугуївському авіаційному училищі льотчиків. Основною діяльністю підприємства є ремонт літаків L-39, L-29, МіГ-23 усіх модифікацій, їх вузлів, агрегатів та обладнання, ДСУ "Сапфір-5", виготовлення засобів наземного обслуговування авіаційної техніки.

ДП "Чугуївський авіаційний ремонтний завод" - єдине підприємство в Україні з розробки, виготовлення та модернізації безпілотних літальних апаратів. Заводом освоєний ремонт авіаційних катапультних установок пуску ракет АКУ-58 і виготовлення повного комплекту пристроїв перевірки парашутних систем ТР-1, ТР-2 і ПР-20.

"Sagem" - третя провідна компанія в Європі, яка займається електронним захистом і безпекою. Компанія працює на ринку цивільного і військового авіаційного приладобудування та оборонної оптронікі через два підрозділи: "Sagem Avionics" і "Sagem Optronics and Defense". Спеціалізуючись з навігаційних технологій, "Sagem Avionics" забезпечує продукти та послуги для авіаційної радіоелектроніки, навігації, наведення і програм модернізації літака. Підрозділ "Sagem Optronics and Defense" спеціалізується з інфрачервоній оптоелектроніки, відповідає за безпеку при посадці, оптоелектронні системи і високоточну оптику, яка використовується з систем повітря - земля, у військово-морському флоті і космосі.