Будівництво другого транспортного кільця, яке було закладене до генерального плану розвитку Харкова до 2016 р., вирішить проблему заторів на дорогах напередодні Євро-2012. Про це повідомила "SQ" головний архітектор підрядника будівництва - проектної фірми "АРОФ" (Харків) Тетяна Поліванова. За її словами, в Харкові ще два-три роки тому була розроблена комплексна транспортна схема підготовки міських доріг до Євро-2012.

"Ця схема стосується основних магістралей, що перетинають центральну частину міста: це вулиці Сумська, Клочківська, Шевченка, Полтавський Шлях, Академіка Павлова, пр. Гагаріна. В останній версії генплану внутрішнє транспортне кільце замінили на хорди. Однією з таких реалізованих дорожніх хорд стало пробивання магістралі через парк ім. Горького, що з'єднала вулиці Сумську і Новгородську", - зазначила Т.Поліванова.

За словами архітектора, від вул. Новгородської планується пробити нову дорогу в бік вул. Котлова і по ній вийти на Центральний ринок, що сприятиме розвантаженню транспортних потоків. У рамках нового проекту пробивання буде здійснене від вул. Новгородської до вул. Котлова, при цьому буде побудований міст через р. Лопань, а Котлова розширена до 4-х смуг.

Як повідомила Т.Поліванова, також розглядається варіант пробивання дороги через приватний сектор від вул.Державинської до вул.Шевченка. "Однак це лише перспектива, з якою пов'язано багато складнощів. Але в принципі ця пробивання завершило б схему будівництва внутрішнього транспортного кільця або внутрішніх обхідних транспортних хорд, які б у майбутньому забезпечили захист центру Харкова від транзитного транспорту", - підкреслила архітектор. Пробивання дороги від вул.Державинської до перехрестя з пр. Гагаріна вже виконана.

Також, за словами Т.Поліванової, особлива увага приділяється перехрестю пр. Гагаріна, вул. Одеської та вул. Героїв Сталінграда. "Уже виконано проект цього вузла. Його розвинуть до 5-ти смуг руху з кожного боку, в результаті буде 10 смуг руху в бік перетину з вул. Героїв Сталінграду і далі з переходом на чотири смуги в кожному напрямку", - зазначила вона.

Окрім того, як повідомила архітектор, буде реконструйована і вул.Клочківська на ділянці, де чотири смуги дороги переходять у дві, тим самим створюючи постійні пробки. За її словами, нещодавно було прийнято рішення, щоб приблизно за рік у цьому місці розширити вул.Клочківську до 4-х смуг. Також розшириться вул. Ак. Павлова на перехресті з вул. 50-річчя ВЛКСМ, в районі ринку "Барабашово". "У місці примикання вул. Ак. Павлова до Московського проспекту планується заміна моста, який зараз знаходиться в жалюгідному стані", - повідомила Т.Поліванова.

Довідка "SQ". 19 травня виконавчий комітет Харківської міськради ухвалив рішення про будівництво нової дороги, для чого на території ЦПКіВ ім.Горького потрібно було зрубати 503 дерева. 20 травня почалася вирубка дерев. 21 травня активісти низки громадських організацій і мешканці міста почали акцію протесту в місці проведення робіт, намагаючись не допустити вирубки дерев та проведення будівельних робіт. У результаті зіткнень між будівельниками, охороною й учасниками акції протесту постраждало кілька людей, кілька учасників акції були затримані міліцією. До Дня міста (23 серпня) будівництво дороги було закінчене.