Проект реконструкції Харківського аеродрому та будівництва нової злітно-посадкової смуги (ЗПС) розроблявся і затверджувався уповноваженими держструктурами відповідно до законодавства. Про це 11 грудня повідомили "SQ" у прес-службі міжнародного аеропорту "Харків", коментуючи прохання мешканців прилеглих до аеропорту селищ переселити їх.

У прес-службі нагадали, що аеропорт реконструйований у форматі приватно-державного партнерства: аеровокзальний комплекс - за рахунок приватних інвестицій, аеродромний комплекс (стратегічний для національної безпеки країни об'єкт державної власності) - за рахунок коштів держбюджету.

Як зазначили в прес-службі, підрядника реконструкції аеродрому визначило Нацагентство з підготовки України до Євро-2012. Замовником робіт стало КП "Харківський центр нерухомості", для якого державний проектний інститут "Украеропроект" розробив проект реконструкції аеродромного комплексу і будівництва нової ЗПС. Підготовлена ​​інститутом документація пройшла будівельну експертизу в "Укрдержбудекспертизі". Перед затвердженням проекту реконструкції позитивні відгуки дали органи МНС, санепідемслужби на повітряному транспорті, а також Міністерство екології та природних ресурсів України.

У прес-службі повідомили, що "New Systems AM" як компанія-експлуатант аеропорту проводить системну роботу з інтеграції аеропорту до міського середовища з урахуванням кращого світового досвіду. Зокрема, введені обмеження з режимів роботи двигунів літаків, траєкторії польотів сформовані з урахуванням розташування населених пунктів. Згідно з висновками експертів, у результаті цих заходів, а також використаних проектних рішень, рівень шуму порівняно з 2008 р. знизився в чотири рази.

"Зараз немає підстав для того, щоб піднімати питання відселення мешканців прилеглих територій. Розташування аеропортів усередині міської забудови є загальноприйнятою світовою практикою (у Києві аеропорт" Жуляни "знаходиться у 8 км від центру міста, аеропорти Мілана і Праги - відповідно в 7 і 17 км ). Тим більше що законність будівництва значної частини навколишніх житлових будівель викликає обґрунтовані сумніви", - повідомили в прес-службі.

Довідка "SQ". У міжнародному аеропорту "Харків" у листопаді 2011 р. введена в дію нова злітно-посадкова смуга (ЗПС) довжиною 2500 м (курс 07/25). У січні 2012 р. введений в експлуатацію новий перон на 21 стояночне місце для всіх типів середньомагістральних повітряних суден (наприклад, "Boeing 737" і "Airbus A-320").

Мешканці сел. Федорці і сел. Павленки, які знаходяться біля нової злітно-посадкової смуги (ЗПС) харківського аеропорту, вже кілька років домагаються, щоб влада звернула увагу на незручності, які вони зазнають через зльоти і посадки літаків у безпосередній близькості від їхніх будинків.

Як розповів голова ініціативної групи місцевих мешканців селища Федорці Олександр Колесник, після будівництва нової ЗПС аеропорту над їхніми будинками постійно сідають і злітають літаки. Відповідно мешканці скаржаться і на те, що вартість земельних ділянок і нерухомості в цьому районі різко впала. Тому продати будинок і купити нове житло у них теж немає можливості.

Як заявив "SQ" у 2010 р. керівник Дирекції з будівництва харківського аеропорту Олександр Сивальнєв, з введенням в експлуатацію нової ЗПС, яка будувалася до Євро-2012, мешканці селищ не будуть відчувати дискомфорту і не будуть схильні до небезпеки. "Старі літаки, які дійсно доставляли мешканцям прилеглих до аеропорту будинків багато дискомфорту, вже списуються, а в експлуатацію вводяться нові машини. Вони викидають в атмосферу менше шкідливих речовин, крім того, від цих літаків буде менше шуму", - повідомив Сивальнєв.