Патрульні служби міліції в Україні не готові реагувати на звернення громадян на вулиці. Про це говорять результати моніторингу роботи міліції у восьми областях України, заявив 9 вересня у прес-центрі інформагентства "STATUS QUO" голова правління Асоціації українських моніторів дотримання прав людини Олег Мартиненко.

"Виявилося, що патрульні служби міліції абсолютно не готові до того, що громадяни підходять до них і питають, як пройти до лікарні, чи є у самих патрульних аптечка для надання першої медичної допомоги, як пройти до центру міста, якщо ви не місцевий і заблукали в місті", - заявив О.Мартиненко. За його словами, міліціонери зобов'язані допомагати громадянам у таких питаннях.

За його словами, в більшості випадків у відповідь на такі прохання працівники патрульної служби пропонували  активісту громадської організації, який підходив до них, пред'явити документи, хоча таку вимогу співробітник міліції повинен пред'являти тільки в тому випадку, якщо людина скоїла злочин або підозрюється у ньому. "Наші експерти показували документи, при цьому повідомляючи міліціонерам, що вони порушують закон і нормативні акти МВС. Після цього ситуація або погіршувалася - активістів вели до райвідділу для з'ясування особи, або їх відпускали, при цьому порадивши зайнятися чимось іншим і не ставити дурних питань", - розповів О.Мартиненко.

"Дільничні інспектори виявилися більш підготовленими, вони терпляче і не агресивно ставилися до наших експертів, які запитували у них, як правильно написати заяву. Дільничні розповідали і направляли заявників до райвідділів", - розповів О.Мартиненко.

Він повідомив, що моніторинг проводився в червні. Активісти підійшли приблизно до 30 співробітникам патрульної служби та 10 дільничним у кожній області. Результати моніторингу були схожими у всіх областях, з'ясувалося, що харківські міліціонери мало чим відрізняються від своїх колег з інших областей України.