"Реформування транспортної системи міста передбачає насамперед розвиток електричного громадського транспорту", - заявив 8 лютого журналістам старший викладач кафедри електротранспорту Харківської національної академії міського господарства (ХНАМГ) Артем Сосіпатров.

Важливим аргументом на користь електротранспорту, за його словами, може стати енергетичний фонд країни. За його словами, нафти і газу в Україні мало, тоді як електроенергії в надлишку. Крім того, рейковий транспорт є найекономічнішим.

А.Сосіпатров повідомив, що співробітники кафедри електротранспорту ХНАМГ пропонують альтернативний варіант розвитку транспортної системи міста. "На кафедрі електротранспорту розроблено проект з перетворення ліній залізниці, які є в місті, в придатну для внутрішньоміських наземних швидкісних поїздів.Так уже робиться в Києві - частково відкритий рух швидкісних електропоїздів кільцем. У Харкові немає кільця, але є розгалужена мережа, яка може бути використана як доповнення до метро", - зазначив старший викладач кафедри електротранспорту.

А.Сосіпатров підкреслив, що нова схема автобусних маршрутів, яка діє в Харкові з грудня 2010 р., не є оптимальною, оскільки маршрутки та автобуси як і раніше дублюють маршрути трамваїв і тролейбусів. "Найголовніше - це дотримання вимог, які пред'являються чинним законодавством, згідно якого електричний наземний транспорт у великих українських містах повинен бути пріоритетним", - підкреслив експерт.

За словами А.Сосіпатрова, цілком імовірно, що при формуванні нової схеми автобусних маршрутів не було проведено комп'ютерне моделювання, хоча ще в 2006 р. міська влада замовила ХНАМГ проект подібного моделювання. Перший етап, за словами А.Сосіпатрова, був завершений, але далі ніяких дій з боку влади не було. "Завдяки подібному моделюванню можна усунути дублювання приватними автоперевізниками трамвайних і тролейбусних маршрутів", - підкреслив він.

Як заявив представник кафедри електротранспорту, в кінцевому підсумку реформування системи громадського транспорту в Харкові всі наземні маршрути повинні бути врегульовані так, щоб потрібно було тільки підвозити пасажирів до метро - найшвидшого та зручного виду громадського транспорту.

Довідка "SQ". Трамвайні колії були демонтовані в Харкові на вул. Пушкінській (у 2009 р.), на початку вул. Клочківської та по вул.Піскуновській, від Бурсацького узвозу до пров.Піскуновского (у 2010 р.).