Станцию метро "Одесская" могут построить раньше "Державинской"Розвиток харківського метрополітену до станції "Одеська" дозволить знизити навантаження на дорожню мережу за рахунок зменшення громадського транспорту, а також розглянути в перспективі винесення приміського сполучення ближче до окружної дороги. Про це 4 грудня під час засідання постійної комісії з міжнародного співробітництва Харківської міськради заявив директор Департаменту транспорту і зв'язку міськради Сергій Дульфан.

За його словами, одним із серйозних пересадочних вузлів, що обслуговує частину Нових Будинків, а також Основу та район аеропорту, є перетин пр.Героїв Сталінграду та пр.Гагаріна. "Зараз проспект Гагаріна дуже перевантажений наземним транспортом. І реконструкція проспекту до Євро-2012 проблему заторів повністю не вирішила. А будівництво Олексіївської лінії харківського метрополітену від станції "Метробудівників ім. Ващенка" до "Одеської" дозволить розвантажити дороги і зменшити навантаження на міський наземний електротранспорт", - зазначив Дульфан.

Директор департаменту транспорту і зв'язку розповів, що будівництво Олексіївської лінії метро від станції "Метробудівників ім. Ващенка" до "Одеської" проводитиметься підземним способом. Зараз завершуються проектні роботи. За словами Дульфана, розглядається декілька варіантів будівництва: або суцільною проходкою від станції "Метробудівників ім. Ващенка" через станцію "Державінську" до "Одеської", або з будівництвом станції "Державінської".

"Але більш перспективним є варіант будівництва спочатку станції "Одеської", а потім вже "Державінської". Оскільки транспортні потоки зміняться тільки з уведенням в експлуатацію "Одеської", а "Державінська" не користуватиметься такою популярністю. Тож є сенс відразу йти суцільною проходкою до "Одеської" й будувати станцію там, а потім уже повернутися до "Державінської", - підкреслив Дульфан.

Також директор департаменту повідомив, що на перехресті пр.Героїв Сталінграду та пр.Гагаріна передбачається будівництво підземного переходу.

Згідно з проектом міської Програми будівництва і розвитку метрополітену на 2012-2015 роки, у Харкові в 2013 р. планується ввести в експлуатацію ділянку Олексіївської лінії від станції "Олексіївська" до станції "Перемога" протяжністю 0,61 км з однією станцією. Ділянка будівництва від станції "Метробудівників ім. Ващенка" до станції "Одеська" у складі двох станцій становить 3,47 км.

Програму будівництва та розвитку Харківського метрополітену  розглянуть на сесії Харківської міськради, що відбудеться 19 грудня.

 

Довідка "SQ". Наприкінці вересня 2012 р. стали відомо, що роботи на станції метро "Перемога" (Олексіївська лінія) призупинено через відсутність фінансування. Цього року Харкову з держбюджету кошти на будівництво метро не виділялися. Після робочого візиту 22 серпня до Харкова президент України Віктор Янукович доручив забезпечити надання державної фінансової підтримки в 2012-2013 рр. будівництву харківського метрополітену для введення в експлуатацію станції "Перемога" і продовження проектних і підготовчих робіт на новій ділянці харківського метро - від станції "Метробудівників ім.Г.Ващенка" до майбутньої станції "Одеська".

Харківський метрополітен посідає друге місце в Україні за протяжністю (35,59 км), а також за кількістю перевезених пасажирів (у середньому - близько 800 тис. чол. На добу). У харківському метро - 29 станцій, рухомий склад - 321 вагон, три лінії - Холодногірсько-Заводська, Салтівська і Олексіївська. За останні 10 років у харківському метро в експлуатацію були введені три станції Олексіївської лінії - "Ботанічний сад", "23 Серпня" і "Олексіївська", будується станція "Перемога".