Профсоюзы заявили об участившихся случаях коррупции на Южной железной дороге. Руководство ЮЖД опровергает их словаПредставники вільних профспілок на Південній залізниці (ПЗ) заявляють про випадки корупції на Південній залізниці. Як розповів 2 березня у прес-центрі інформагентства "STATUS QUO" голова вільної профспілки вагонного дільниці № 1 Південної залізниці Олександр Абросимов, протягом останнього року залізничники постійно стикалися з порушеннями, зокрема, почастішали випадки проїзду нелегальних пасажирів і провезення контрабандних товарів.

Окрім того, в рейс ідуть погано підготовлені склади, тому що висновок комісії, яка повинна допустити складу до рейсу, оформляється заднім числом. "До постійно діючої комісії, котра проводить перевірку складів, повинні входити представники керівництва вагонної дільниці, майстри електроцеху, внутрішнього цеху, обов'язково повинен входити санлікар, який останнім підписує висновок про те, виходити складу на рейс чи ні. Так от подібної комісії по факту не існує, а підпис під дозволом у підсумку стоїть", - заявив О.Абросимов.

Як розповів голова вільної профспілки залізничників України Харківської вагонної дільниці № 1 Олексій Каменев, постійно порушується режим праці та відпочинку поїзних бригад у рейсі. "Людина повинна 15 діб працювати і 15 діб відпочивати. Ця норма не витримується, люди переробляють, втомлюються, і через це рівень обслуговування знижується. Крім того, немає жодних умов для нормального відпочинку. Якщо раніше для відпочинку одного з провідників у вагоні відводилося одне місце, а для складування білизни - інше, то вже майже рік таких місць не виділяють - зараз усе це в одному місці. Людині ніде прийняти душ, попрати речі", - зазначив О.Каменев.

За словами О.Абросимова, він неодноразово зустрічався з генеральним директором "Укрзалізниці" Володимиром Козаком та озвучував усі існуючі проблеми. "Мені красиво говорили, що всі скарги будуть враховані. Мовляв, дякуємо, що ви про це говорите, і це дозволяє виявляти проблеми. Але в результаті нічого не зроблено, і проблеми залишаються невирішеними", - заявив О.Абросимов.

Як повідомили "SQ" на Південній залізниці, неможливо погодитися з твердженням О.Каменева, оскільки ні за фізичниим, ні за моральними даними людина не може працювати поспіль 15 діб. Щоб таких випадків не було, на Харківській вагонній дільниці № 1 ведеться підсумований облік робочого часу поїзних бригад. До роботи у вихідні дні провідників залучають тільки з їхньої згоди. За роботу у вихідний день передбачена доплата в розмірі подвійної годинної ставки або, за згодою працівника і адміністрації, надання іншого дня для вихідного. Для відпочинку в рейсі провіднику в кожному вагоні виділяється робоче купе, а в штабному вагоні - місця для відпочинку начальника поїзда і поїзного електромеханіка. Для складування білизни в кожному плацкартному вагоні виділяються два бічних місця.

На Південній залізниці відзначили, що тимчасові труднощі пов'язані з реконструкцією ремонтно-екіпірувального депо вагонної дільниці № 1. Найближчим часом, після завершення реконструкції, в адміністративно-побутовому корпусі працюватимуть роздягальні з душовими кімнатами, камерами схову для форменого одягу та речей поїзних бригад, кімната прийому їжі та санвузли. Все це буде відповідати європейським стандартам. Аналогів майбутнього ремонтно-екіпірувального депо немає на жодній залізниці України.

За інформацією Південної залізниці, перед відправкою у рейс усі вагони потягів проходять санітарно-технічну підготовку та екіпіруються, після чого оглядаються комісією за участю представників санітарно-епідеміологічної служби. Графік роботи постійно діючої комісії розробляється на кожен місяць і затверджується керівництвом пасажирської служби Південної залізниці, головами комісій призначаються керівники на посаді не нижче заступників начальника дільниці, до складу комісії входять керівники середньої ланки.

На Південній залізниці відзначили, що, як і будь-яка інша галузь народного господарства, залізничний транспорт має проблемні питання, які вимагають технічних рішень і вкладення значних матеріальних засобів. Ці проблеми вирішуються керівництвом Південної залізниці при постійному особистому контролі і підтримці генерального директора "Укрзалізниці". Зокрема, укладені договори на постачання сучасних міжрегіональних поїздів, а нині діючі вагони оснащуються кондиціонерами, які не були передбачені в їх конструкції.