Практично кожна автомайстерня, де в ході ремонту доводиться піднімати та переміщати автомобілі, а також важкі громіздкі вузли і запчастини, потребує якісного підйомно-транспортному обладнання. При цьому вибір такого обладнання залежить від багатьох факторів, зокрема:
- видів і технологічних особливостей виконуваних авторемонтних робіт;
- граничної ваги ремонтованих машин;
- рівня інтенсивності вантажопідйомних робіт;
- габаритних розмірів майстерні.
З урахуванням усіх цих факторів, власники бізнесу вибирають один або декілька з таких агрегатів:
- Домкрат.
- Лебідка.
- Таль (ручний або електричний).
- Мобільний козловий кран.
- Кран-балка.
Можливий вибір з перших трьох позицій у власників автомайстерень питань майже не викликає, адже навіть більш-менш досвідчені автовласники знайомі з такою технікою. Набагато більше запитань викликають особливості мобільного козлового крану і кран-балки. Пояснимо, що обидва вони відносяться до групи кранів мостового типу.
Козловий мобільний кран являє собою конструкцію, що зовні нагадує будівельні козли (звідси і назва), до верхньої перекладині якої підвішена електричний або ручний таль. На нижніх стійках конструкції є маленькі колеса, які забезпечують вільне переміщення крана у будь-яке місце як у самій майстерні, так і за її межами.
Кран-балка являє собою максимально спрощену і полегшену модифікацію класичного мостового крана. Основною частиною є прогоновий міст - головна балка, на якій закріплюється таль (ручний чи електричний); до торців головної балки з обох сторін прикріплені кінцеві балки з ходовими колесами, що забезпечують переміщення по так званим підкрановим коліям (рейкам).
Рейки надійно кріпляться або до капітальних перекриттів майстерні (тоді кран-балка називається підвісною), або на спеціально споруджених опорах (звідси і назва - опорна кран-балка). Варто відзначити, що опорні кран-балки в автомайстернях використовуються досить рідко, хоча і вважаються більш надійними і безпечними у порівнянні з підвісними аналогами.
Це пояснюється двома основними причинами. По-перше, спорудження опор здорожує ціну кран-балки у цілому. По-друге, опори займають частину корисної площі майстерні, захаращують її, створюють «мертві» зони, ускладнюють огляд робочого простору тощо. У той же час підвісна кран-балка розташовується повністю на висоті, під стелею, абсолютно не віднімаючи корисну площу на підлозі.
Яку кран-балку вибрати: електричну або ручну - залежить від того, наскільки часто планується її використовувати, а також від запланованого бюджету. Цілком очевидно, що електрична кран-балка, укомплектована електроталем, набагато дорожче ручного аналога з механічним приводом і ручним талем; плюс постійно будуть витрати на електроенергію; обслуговування та поточний ремонт її також обходиться недешево.
Будь-які можливі питання, що стосуються вибору вантажопідйомної техніки, можна уточнити на Київському заводі підйомно-транспортного обладнання, де не тільки виготовляють різні види кранів, а й продають фактично за ціною виробника ручні і електричні талі знаменитої болгарської компанії PodemCrane.
Сайт КЗПТО - https://kzpto.com.ua