Львовская фирма хочет забрать у Харькова неоплаченные троллейбусы и передать их другим городамЛьвівська фірма "ПЛ Лізинг" хоче за несплату вилучити лізингові тролейбуси і трамваї, передані Харкову у 2006 р. Про це повідомив "SQ" директор підприємства Юрій Свідзинський. За його словами, заборгованість за рухомий склад становить 75,5 млн.грн. (без штрафів за прострочення виплати).

Як нагадав Ю.Свідзинський, з 2007 р. платежі за рухомий склад почали надходити не в повному обсязі, а з 2010 р. припинилися взагалі. "Ми подали позов до господарського суду і виграли його. Є рішення суду, відкрите виконавче провадження, але питання далі не вирішується. На неодноразові наші письмові запити протягом 2010 - липня 2011 рр. Ми не отримували ніяких відповідей від керівництва Харкова. Тільки в серпні цього року з керівництвом Харкова була досягнута домовленість про реструктуризацію боргу. У вересні ми повинні були отримати близько 3 млн.грн. Однак ні грошей, ні якихось повідомлень досі отримано не було", - зазначив Ю.Свідзинський.

За його словами, питанням стягнення з харківської влади заборгованості "ПЛ Лізинг" більше не займається. "Вирішення питання вийшло на новий рівень. "ПЛ Лізинг" - це підприємство зі стовідсотковими польськими інвестиціями, тому зараз проблемою цих боргів займається керівництво Польщі",-заявив Ю.Свідзинський. За його словами, 27 вересня лист від імені засновника "ПЛ Лізинг" Ришарда Лучина з вимогою погасити борги був вручений голові Харківської облдержадміністрації Михайлу Добкіну.

Як заявив в офіційному листі, яким володіє "SQ", Р.Лучин, лізингові платежі не сплачувалися львівському підприємству весь 2010 р., а замість задекларованих до сплати в першому кварталі 2011 р. 3 млн.грн. фактично сплачено 2 млн.грн. З квітня 2011 р. жодних надходжень грошей не було.

Як заявив Р.Лучин, посилання Харківської міськради на обмежені можливості прибуткової частини бюджету Харкова безпідставні. "Місто витрачає бюджетні кошти на закупівлю нових тролейбусів і автобусів, встановлює на транспортних засобах GPS-навігацію, вкладає кошти в закупівлю атракціонів, а за боргами за лізингові трамваї і тролейбуси, які експлуатуються і приносять виручку від перевезення пасажирів, не розраховується", - підкреслив він.

За словами Р.Лучина, договір фінансового лізингу закінчується в листопаді 2011 р. "Харківська міськрада не робить жодних конкретних кроків щодо вирішення проблеми сплати заборгованості або реструктуризації договору. У разі подальшої такої поведінки керівництва Харкова інвестор (Польський державний банк "РКО ВР SA" в особі ВАТ "Кредобанк") має намір вилучити всі трамваї і тролейбуси і передати їх іншим містам України", - підкреслив Р.Лучин.

В "ПЛ Лізинг" заявили, що про ситуацію, що склалася вже поінформоване представництво Європейського Союзу в Україні. Також підготовлені і відправлені відповідні листи до віце-прем'єр-міністрів України Андрія Клюєва і Бориса Колесникова.

Довідка "SQ". "ПЛ Лізинг" у 2010 р. заявив, що планує вилучити 90 тролейбусів і 10 трамваїв, переданих за лізинговою схемою харківській міській владі у 2006 р. За словами Ю.Свідзинського, "КП "Міськелектротранс" та Харківська міськрада з жовтня 2007 р. не виконують своїх зобов'язань зі сплати лізингових платежів.

Коментуючи цю інформацію, Михайло Добкін (тоді - мер Харкова) заявив, що міська влада не зможе без допомоги держави розрахуватися за лізингові тролейбуси і трамваї. 2 серпня 2010 р Ю.Свідзинський заявив, що направив до Міністерства юстиції судовий наказ на примусове виконання судового рішення про стягнення з "Міськелектротрансу" заборгованості з оплати взятого в лізинг транспорту.

22 вересня 2010 р. Харківська міськрада звернулася до Кабінету міністрів з проханням погасити борг міськради та КП "Міськелектротранс" перед ПП "ПЛ Лізинг" за закуплені в лізинг тролейбуси і трамваї. Міська влада також попросила керівництво "ПЛ Лізинг" і "Кредобанку" призупинити судові тяжби з приводу відновлення виплат за договором фінансового лізингу.

9 лютого 2011 р. харківський міський голова Геннадій Кернес повідомив, що в міському бюджеті на 2011 р. передбачено 3 млн. грн. для розрахунку з ПП "ПЛ Лізинг" за поставлений транспорт.