"Через соціальні потрясіння ринок Південно-Східної Азії перестав бути нашим", - заявив 25 лютого на засіданні ради з питань промислової політики при Харківській міськраді генеральний директор Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (ХДАВП) Анатолій М'ялиця.

"Я вважаю, що в світі відбулися страшні події, в результаті яких ринки Лівії, Єгипту, Алжиру і Тунісу перестають бути нашими. Туди прийдуть інші підприємства. І якщо в цих країнах відбудеться перехід від світської влади до режимів ісламістського толку, нам буде дуже складно", - заявив А.М'ялиця. За його словами, ринком збуту продукції заводу, крім перерахованих вище країн, є ще Білорусія, Казахстан і країни Середньої Азії.

"Якщо свого часу наш завод випускав 60 літаків на рік, то сьогодні ми здатні випускати 24 літаки. Але насправді ми відстали за кількістю літаків не в два-три рази: ми відстали набагато більше, в рази, в десятки разів, тому що абсолютно інша ситуація зараз і на ринку робочої сили, і на ринках збуту", - зазначив А.М'ялиця.

Довідка "SQ". Основною продукцією ХДАВП є літаки, розроблені в АНТК ім.O.Антонова. На початку 90-х років XX ст. ХДАВП перейшло на виробництво Ан-74 для потреб комерційної авіації, а починаючи з 1999 р., серійно виготовляє регіональний турбогвинтовий Ан-140. У 2007-2008 р. завод передав Лівії літак Ан-74, в травні 2009 р. - Ан-74ТК-300. У 2010 р. завод планував випустити три літаки Ан-74, один (Ан-74-Т-200А) призначений для постачання в Єгипет, ще два - Ан-74-ТК-200С - до Лівії.

Хвиля демонстрацій і акцій протесту по черзі охопила деякі країни Північної Африки та Близького Сходу з січня 2010 р. Їх результатом, зокрема, стали відставки керівників Тунісу і Єгипту. Тривають масові протести в Ємені та деяких інших країнах. У Лівії проходять кровопролитні зіткнення урядових військ і противників режиму Муаммара Каддафі. Експерти сходяться на думці, що Лівія знаходиться на порозі громадянської війни.