В этом году Харьков не получил из госбюджета ни копейки на строительство метро - М. Добкин
Цього року з державного бюджету не виділялися кошти на будівництво харківського метрополітену. Про це 19 липня заявив журналістам голова Харківської облдержадміністрації Михайло Добкін. "Якщо зараз роботи з будівництва метро ведуться, то тільки на кошти міського бюджету. На сьогодні жодної копійки з державного ми не отримали. Я кажу це не для виправдань, а для об'єктивного розуміння ситуації", - зазначив губернатор.

За його словами, причина, з якої будівництва метро не фінансується з держбюджету, - великий відтік коштів з держави через погашення боргу перед МВФ, а також проведення Євро-2012. "Обслуговування державного боргу України через політику деяких безвідповідальних осіб обходиться країні щорічно в 90-100 млрд.грн. Окрім того, більше 40 млрд.грн. ми платимо як різницю за ціною за газ. Тобто це не ціна газу, а різниця, яку ми не перекладаємо на плечі населення, не підвищуємо тарифи на тепло й гарячу воду. Величезна кількість коштів, які могли б бути витрачені на розвиток держави, просто "вимивається" за межі країни. Тому сьогодні масштабні будівельні проекти йдуть дуже важко. І не забувайте, що ми витратили рік на підготовку нашої інфраструктури до Євро-2012. Виходячи з цього, на такі проекти, як будівництво метро, ​​не залишалося практично нічого", - підкреслив Добкін.

Губернатор зазначив, що у Харкова все ж таки є шанс отримати гроші на метрополітен уже в кінці цього літа. "Я недавно був у Криму на робочій зустрічі з президентом України, і ми обговорювали це питання. На сьогодні дано доручення розглянути можливість фінансування будівництва харківського метрополітену в другій половині серпня - початку вересня за рахунок залучення кредитних коштів. Нещодавно Верховна Рада прийняла всі необхідні документи, щоб Україна могла отримати 3,6 млрд. дол. кредиту від Китаю. Я не виключаю, що з цієї суми ми зможемо отримати 300 млн.грн. на будівництво метро", - заявив губернатор.

Довідка "SQ". У 2011 р. Харків отримав з держбюджету 100 млн.грн. на будівництво станції метро "Перемога". Для закінчення будівництва цієї станції необхідно ще 300 млн.грн. У 2012 р. субвенція з держбюджету на будівництво харківського метро не надходила. Зараз будівельники продовжують працювати за рахунок оборотних і кредитних коштів.

Харківський метрополітен займає друге місце в Україні за протяжністю (35,59 км), а також за кількістю перевезених пасажирів (у середньому - близько 800 тис. пасажирів на добу). У харківському метро - 29 станцій, рухомий склад - 321 вагон, три лінії - Холодногірсько-Заводська, Салтівська та Олексіївська. За останні 10 років у харківському метро в експлуатацію були введені три станції Олексіївської лінії - "Ботанічний сад", "23 Серпня" і "Олексіївська". Зараз будується станція "Перемога".