Керівництво Харкова й області та представники Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР) під час зустрічі обговорили можливість кредитування будівництва третьої лінії Харківського метрополітену. Переговори пройшли сьогодні, 13 лютого. Про це повідомив журналістам заступник харківського міського голови з питань забезпечення життєдіяльності міста Ігор Терехов. За його словами, передбачуваний обсяг кредитування складає 3 млрд. 150 млн.грн.

Як зазначив Терехов, на зустрічі була визначена процедура, яку повинні пройти кредитор і позичальник, щоб договір був укладений. Будувати планується дві станції - "Державінську" і "Одеську", а також депо біля станції "Перемога". Про фінансування будівництва незакінченої станції "Перемога" на нараді не йшлося, оскільки це питання розглядається на державному рівні.

За словами Терехова, голова Харківської облдержадміністрації Михайло Добкін досяг домовленості з міністром фінансів Юрієм Колобовим про те, що кредит від ЄБРР буде взятий під державні гарантії. До обговорення деталей кредиту сторони перейдуть після отримання державної гарантії. "Тому зараз не можна уточнити, під які відсотки буде виданий кредит", - зазначив Терехов.

На зустрічі, зокрема, були присутні заступник директора департаменту муніципальної та екологічної інфраструктури ЄБРР Лін О'Грейді, директор Департаменту містобудування та архітектури ХОДА Михайло Рабинович, генеральний директор КП "Харківський метрополітен" Михайло Карамшук, директор КП "Харківська дирекція будівництва метрополітену" Наталія Линник.

Довідка "SQ". Кошти на будівництво метро у Харкові в держбюджеті-2013 не передбачені. Станцію "Перемога" планується добудувати і здати в експлуатацію в 2013 р. На будівництво "Перемоги" вже витрачено близько 120 млн.грн., з яких 20 млн.грн. - гроші міського бюджету. Для закінчення робіт необхідно ще близько 400 млн.грн.

Про плани взяти кредит ЄБРР на добудову станції метро "Перемога" 31 січня повідомив Михайло Добкін. За його словами, кредитування будівництва метро буде вигідним. "Ми хочемо взяти кредит під державні гарантії і завершити будівництво станції "Перемога", - зазначив губернатор. За його словами, з боку ЄБРР на попередніх переговорах отримано згоду.

Харківський метрополітен посідає друге місце в Україні за протяжністю (35,59 км), а також за кількістю перевезених пасажирів (у середньому - близько 800 тис. чол. на добу). У харківському метро - 29 станцій, рухомий склад - 321 вагон, три лінії - Холодногірсько-Заводська, Салтівська та Олексіївська. За останні 10 років у харківському метро в експлуатацію були введені три станції Олексіївської лінії - "Ботанічний сад", "23 Серпня" і "Олексіївська", будується станція "Перемога".